Dikkat: Bu incelemede spoiler bulunmaktadır.
Bu platformda ilk kez inceleme yazıyorum. Ama bu kitap gerçekten hakkında konuşulmaya değer diye düşündüm. Yazarın okuduğum ilk kitabı Kalk Yerine Yat . Anlatımı o kadar eğlendirdi ki beni okurken, her karakteri insan daha çok benimsiyor bu dille. Gülenle gülüyor, ağlayanla ağlıyorsunuz. Emekli bir diplomatı ve kağıt toplayarak geçimini kazanmış bir insanı öykülerde baş karakter görmek hem düşündürücü hem de sevindirici. Çünkü bu hikâyeler aslında "de te fabula narratur" yani bizim hikayelerimiz. Yalıda, köşkte yaşayan insanların değil zorda kalan sıradan ama gerçek insanların hikayeleri. Bizi biz yapan değerleri taşıyan hikayeler ya da bizlerin nasıl savrulabildiğini, doğamızı gösteren hikayeler bunlar.
Okurken bir diplomatla aynı duyguları taşıyacağıma inanmazdım. Tecrübe et ki anlatasın. Anlatamıyorsan neden tecrübe edesin. Muallim Naci'nin sözü gibi "Marifet iltifata tabiidir, iltifatsız meta zayiidir."