Bu kitap gerçekten beklentimi karşılayan nadir kitaplardan. Siddhartha'nın Buda'nın öğretisini bile eksik bulaması ve red etmesi. Herkes kendi deneyimleyerek öğrenmeli diyor Siddhartha.
Bir de iyi-kötü, acı-sevinç, haz-bilgelik hepsi bir arada hayat ırmağında akar ve ayırt edilemez. Yani insan sadece mutlu zengin değil kötülük mutsuzlukta yaşaması lazım.
Kısaca bu kitap ciddi farkındalık oluşturan bir kitap. Daha önce hiçbir kitapta yakalayamadığım farkındalığı yakaladım bu kitapta. Ciddi anlamda okumanızı öneriyorum çok değerli çağdaşlarım ve okurdaşlarım.
SiddharthaHermann Hesse · Can Yayınları · 202447,1bin okunma
Herman Hesse'in okuduğum ikinci kitabı. Bir insanın hayatın gerçekliğiyle soğuk kanlı yaşamı. İnsan sadece insandır. Yaşam sadece yaşamdır. Başka anlam yüklemek beyhude
Dostoyevski'in bütün Romanlarını okudum ve şu an da öykülerini okuyorum fakat öyküleri romanları kadar etkilemiyor maalesef. Burada Beyaz Geceler'i ayırıyorum. Çünkü Beyaz Geceler romanlardan sayıyorum. Eğer öyküyse de en iyi öykü olmasının yanı sıra Dostoyevski'in bütün kitapları arasında beni etkileyen ve iz bırakan beş kitaptan biri Beyaz Geceler.
Ama bu kitap beni etkilemedi. Ama sonuçta Dostoyevski ve Dostoyevski deyince akan sular durur...
Bay ProharçinFyodor Dostoyevski · Can Yayınları · 2020297 okunma
Bu kitap tam da benim Albert Camu'dan beklediğim gibi çıktı. Varoloş sancısı, anlam krizi var bu kitapta.
İnsanın ölüm karşısındaki acizliğini ve çaresizliğini tüm çıplaklığıyla önümüze koyuyor Albert Camu.
Hele ki insanın yaşlandıkça hayat daha anlamsız ve çekilmez hâl alıyor ve ölüme daha çok yakışıyor ve hayat çekilmez oluyor ve bunu bize göstermiş Albert Camu...
Tersi ve YüzüAlbert Camus · Can Yayınları · 20197,1bin okunma
Samuel Beckett bu kitabı Godot'yu Beklerken'i yazmadan önce yazmış ve Godot'yu Beklerken'in temelini atmış. Kitap Godot'yu Beklerken ile çok benzer diyebilirim
Bu kitapta bir başlangıç, gelişme, bitiş, hikâye ve olay yok. Samuel Beckett sadece hayatın saçmalığını ortaya koymuş. Hiçbir şey hiçbir anlam ifade etmiyor. İnsan sadece oyalanıyor hayatta olduğu sürece...
Bu kitap herkese hitap etmiyor. Zaten herkes anlayamaz ya da vermek istediği mesajı çıkaramaz. Felsefeyle ilgisi olan, var oluş sancısı çeken, tükenmişlik sendromu çeken, anlam krizi yaşayan, hayatın saçmalığına sıkışmış olan, anlam arayan insanlara hitap eden, bu insanların anlayacağı ve etkileyip iz bırakacağı bir kitap. Aslında bu kitap herkese, yani insana hitap ediyor ve insanın gerçekliğini tüm çıplaklığıyla gözler önüne seriyor ama herkes bunu anlayamaz maalesef. Anlayamaz ama anlayamadığı herkese hitap ediyor gerçeğini değiştirmez. Şiddetle okumanızı tavsiye ediyorum çok değerli çağdaşlarım ve okurlarım