Genćliģin dört umdesi vardır.Vatan kokusu, kitap kokusu ve yârin kokusu.Benimse gençliğim vatansız evlatsız ve yârsiz.Tek umdem,yegane uhdem,içimdeki aşk ateşini avucuna teslim edeceğim şeyh.
Karşılıksız sevgi yaşamak gerekiyormuş.Birini sevmenin,delice bir aşkla bağlanmanın,güzelliğini yaşamanın hazan mevsimine gelmek olduğunu bilmiyordum.Meğerse hayatta ne çok şey kaçırmışım...Ya ben erken geldim, ya sen çok geçkaldin vuslata...