Muteber Özver

Muteber Özver
Öğretmen
Lisans
Sivas
2 Haziran 1999
115 okur puanı
Haziran 2020 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap

Muteber Özver

, bir kitap okudu
9/10
·272 syf.·
Beğendi
·
7 günde okudu
·
2025 30. kitabı
Jules Verne
8.3/10 · 24bin okunma
Reklam
Demir Ökçe - Jack London
Puan vermedi·320 syf.··
Beğendi
·
2025 28. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 20 Haziran 2025 12:53
Demir Ökçe, ilk distopya örneği olarak geçiyor edebiyat dünyasında. Benim en sevdiğim türlerden biri. Aynı zamanda konusunu işçi & emekçi sınıfın, oligarşi karşısında verdiği onurlu mücadelesinden, hak arayışlarından, acılarla dolu yaşamlarından alıyor; ki benim en sevdiğim ve sıkça da okuma yaptığım konulardan biri... Kitabın ana teması ezen/ezilen mücadelesi. Ezen ise namıdiğer Demir Ökçe. En başta belirtmem gerekir ki, eğer tarih siyaset gibi bilimlere ilgili ve biraz da bilgiliyseniz bu kitabı okumak size çok keyif verecektir. Aksi taktirde bir miktar sıkılabileceğinizi söyleyebilirim. Zaten kitaba başlarken sizinle paylaşmıştım ve bana gelen yorumlarda insanlar ikiye ayrılmıştı tam da bu sebepten ötürü. Ben ilk grupta yer aldığım için çok keyifli bir okuma oldu benim için. Hayatını devrime, kapitalizmle mücadeleye, işçi sınıfın hak arayışına adamış sosyalist bir genç olan Ernest'in karşıt fikirli insanlara davasını anlatmasıyla başlıyor hikâye. Sonrasında birbirlerini anlayan iki insanın aşkı, dostluğu, dava arkadaşlığı ile ilerliyor. Tabii bu aşkı arka planda bırakan çok büyük bir mücadele okuyoruz kitabın genelinde, çok acı... Demir Ökçe'ye karşı birleşen bu sınıf başarılı olabilecek mi? Ezilmekten kurtulabilecek mi? Okuyacak olanlara kalsın. Başta da belirttiğim için ben çok sevdim ve sizlere de tavsiye ederim.
Demir ÖkçeJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202519,4bin okunma
Açlık - Knut Hamsun
8/10
·195 syf.··
Beğendi
·
2025 27. kitabı
Kitap, yazarın hayatından izler taşıdığı için otobiyografik roman olarak değerlendiriliyor. Kitabın isminden de anlaşılacağı gibi "açlık" okuyoruz bu kitapta, derin bir açlık. Taş yedirten, tahta yedirten, çiğ et/kemik yedirten, kendi tükürüğü ile giderilmeye çalışılan bir açlık... Başkarakter, kimsesiz genç bir adamdır. Yazar olmak ister, kendince bir şeyler karalar, kendini en iyi yazarak ifade eder. Yazılarını dergilere & gazetelere satmak, geçimini bu yoldan sağlamak ister fakat yazıları kabul görmez. Tüm eşyalarını rehinciye verir yine de ne ruhunu ne midesini doyurabilir. Sokaklara düşer, günlerce haftalarca tek lokma yiyecek bulamaz; kimseye de el açmayacak kadar onur sahibidir. Tek lokma istemez çevresindekilerden, onlar durumu fark eder de verirse ne âlâ... İşte bu şartlar altında yaşamını sürdürmeye çalışan çaresiz, hayattan beklentisiz, ruhu çekilmiş bir insanın yaşamını okuyoruz. Tabii tüm bunların içinde bir de aşk... Beni çok etkiledi bu hikâye. İliklerime kadar hissettim karakterin yaşadığı çaresizliği, açlığı, yokluğu... Belki de yazar bu yollardan geçtiği için, böylesine ustaca betimleyebilmiştir tüm bu soyut duyguları. Sadece sonunu daha farklı beklerdim ama yazar böyle olmasını istemiş saygı duyuyorum. Okumanızı tavsiye ederim.
AçlıkKnut Hamsun · Can Yayınları · 202335,7bin okunma