Eğer öyleyse Zizek Haksız :))
P1. Temelde hiçbir şey yoktur. P2. Şeyler, bu var olmayan Hiçlik’ten ortaya çıkar. P3. Kuantum mekaniği, yani dünyanın pozitif yüklü bir alan olduğu tezi doğrudur. P4. Evren, bir yanlışlık sonucu vardır. (P1, P2 ve P3'ten çıkarım) P5. Evrenin yanlışlıkla var olması kozmik bir felakettir. P6. Eğer evrenin varlığı kozmik bir felaketse, bu felakete karşı koymalıyız. P7. Evrenin kozmik felaket olmasına karşı koymanın tek yolu diğer insanları sevmektir. P8. Diğer insanları sevmeliyiz. P9. Herkesi sevmek mümkün değildir. P10. Olması gereken, olabilir demektir. (Varsayımsal öncül) P11. Var olan herkesin (veya her şeyin) bir alt kümesini sevmeliyiz. P12. Herkesi (veya her şeyi) sevmemek kötüdür. Sonuç: Sevgi kötüdür. (P9, P10, P11 ve P12'den çıkarım) Sonuç 2: İlaveten kötü bir şey yapmalıyız.
Sayfa 52·Kitabı okudu
Hareket argümanı
P5. Eger B, A'yı hareket ettirir ve B hareket ederse, o zaman B başka bir șey, C tarafindan hareket ettiriliyor olmalıdır. P6. Hareket ettiriciler dizisi sonsuza kadar giderse, o zaman bir ilk hareket ettirici olmaz. P7. Eger bir ilk hareket ettirici yoksa o zaman hareket de olamaz. C4. Bir ilk hareket ettirici vardır (modus tollens, P1, P7). C5. Bu 1 ilk hareket ettirici, herkesin Tanrı olarak ele aldıgı seydir (tanım).
Felsefe