“Sadakat konusunda ne çok yaygara yapıyor insanlar!” diye haykırdı Lord Henry.
“Aşk bile salt fizyolojik bir hadiseyken ; özgür irademizle hiçbir ilgisi yokken… Gençler sadık olmak ister , olamazlar ; yaşlılar sadakatsizlik etmek ister, edemezler.Bütün mesele bu.”
Gençliğinizin kıymetini bilin. En güzel günlerinizi sıkıcı şeyleri dinleyerek , kaybetmeye mahkûm olanı kurtarmaya çalışarak , kendinizi cahil , kaba adi insanlara adayarak heba etmeyin.
Güzel şeylerden kötü anlamlar çıkaranlar, cazibeden mahrum, yoz insanlardır.Bu bir kusurdur.
Güzel şeylerden güzel anlamlar çıkaranlar kültürlü insanlardır.Bunlar açısından umut vardır.
Bunlar, güzel şeylerde yalnızca güzellik bulan seçilmiş insanlardır.
Bazen karakterlerin nezaketten çok alınan hasarlarla şekillendiğini düşünürdüm.
Nezaket insanın içine , aldığı hasar kadar derinden işlemezdi. Aldığınız hasar ruhunuzda öyle kötü bir leke bırakırdı ki ne kadar silerseniz silin çıkmazdı. Sonsuza kadar orada kalırdı ve ben insanların sadece bana bakarak bile aldığım hasarları görebildiklerini hissediyordum.