Pelin

9/10
·272 syf.··
Beğendi
·
2023 15. kitabı
Şimdi, kitabın başı benim için 6-7 puanlıktı diyerek incelememe aynı kitabın modunda başlıyorum. Tahmin ettiğimden daha kısa ve aşırı akıcı bir kitaptı. Başlarda inanılmaz kıza gıcık oldum. Bana çok şımarık geldi ve yer yer konularda ki bazı unsurlar benim sinirimi bozdu. Gerçekten ofladığım ve kitaba 'Ne?' diyerek çarpık yargılama bakışıyla baktığım da çok oldu. Sonra nasılsa kısa ve hızlı akıyor diye kitabı okumaya devam ettim. Vee ta ki o bölüme dek! AMAN ALLAH'IM O NEYDİ ÖYLEE! Gerçekten waow. Arkadaşlar kitap sonlara doğru resmen level atladı. Olaylar değişti, karakterler gözüme farklı görünmeye başladı. Sonu benim için 10/10'du. Çok iyi bitirdi yazar. Bazı yerlerde resmen kızla aynı anda küfrettim. (Çok tuhaftı hahxhahd, ben söylüyorum o söylüyor falan xhhwhdhs) Olayların hiç böyle gelişeceğini düşünmemiştim, gerçekten tahmin etmemiştim. Böyle bir başlangıçtan böyle bir son çıksın, valla ne diyeyim bilemedim. Kitabın başlarında şey diyordum 'ben ikiyi almam', sonra kitap bitti, kapağı kapattım şöyleyim 'İKİ NERDE LAAANN' hahahah. Yani gerçekten böyle hwhdhs. Çok iyiydi, beğendim. Tavsiye ederim. Çok sevgilerimle...
Fantastik
Dikenler ŞehriC.N. Crawford · Olimpos Yayınları · 2023767 okunma
Pelin
Okuyacaklarıma eklendii💙💙
Reklam
Atlas Altılısı
9/10
·592 syf.··
Beğendi
·
2023 26. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 01 Mayıs 2023 16:04
Sonunda kitabın incelemesini yazabiliyorum. Öncelikle bence kitap güzeldi. Konusu olsun, karakterler olsun, gerçekten güzeldi. Beğenmeyenler kitabı anlamamış olanlar. Kitabın çevirisi ve dili birçok kişinin söylemesinin aksine bence çok güzeldi. Ancak kitapta bilimle alakalı (daha doğrusu fizikle alakalı) baya konuşma ve betimleme vardı. Bu nedenle beğenmeyenler anlamamış olabilir. Sayısalcı olarak bence gayet basitti. Eğer bunu okumakta zorlanıyorsanız sizi wattpad'e alalım. Karakterler ve konu hakkında konuşmak gerekirse, öncelikle favorim net Libby'di. Neden bilmiyorum ama kendimle çok bağdaştırdım. Bayıldım karaktere. Daha sonra Nico... Nico'yu da çok sevdim açıkçası. Özellikle başlarda Libby ile o kadar shiplemiştim ki. İkisi de fizikçi. Academic rivals to lovers enerjisi almıştım onlardan çok. Hala shipliyorum ama Nico'yu ve Libby'yi aynı zamanda başkalarıyla da shipledim kitap içinde. Ama spoiler vermeyeceğim bu konuda. Reina'ya gelirsek, onun için çok sevdim ya da sevmedim diyemeyeceğim. Çok nötr bir karakterdi ama genel olarak sevdim diyebilirim. Tristan'ı çok sevdim. Onu da herkesle shipledim resmen. Parisa'yı aşırı sevdiğimi söyleyemem. Yetenekleri, manipülasyonu falan aşırı havalı kız. Ama çok ısınamadım. Callum da aynı şekilde. Ama genel olarak herkesi sevdim diyebilirim. Ana karakterlerde en azından nefret ettim diyebileceğim biri yok. Konuya gelirsek (sonunda) İskenderiye Cemiyeti diye bir şey var. Atlas diye bir adam da burada bir koruyucu. İngiltere'deki İskenderiye cemiyetinin savunması için altı özel güce sahip genç bulması gerek. Atlas da bu altılıyı seçiyor ancak içlerinden biri sene sonuna kadar elenecek. Hepsi kabul ediyor kendince sebeplerden ve oyun başlıyor. Bundan sonrasında spoiler var ona göre!! Kitap güzel. İyi ama daha fazla ship
Atlas AltılısıOlivie Blake · Martı Yayınları · 2022788 okunma
Pelin
Bu kitapta ben de herkesi birbiriyle shipledim sanırım o yüzden anlıyorum seni bi de bu kitabın ikincisini bekliyorum sabırsızlıkla 💜💜
7/10
·400 syf.··
2023 12. kitabı
Vay be cidden karman çorman bir beyin ile buradayım. Yarım saattir ne okudum diye düşünüyorum.. Kitabı daha doğrusu setini (3 kitap) bir öneri üzerine aldım. Açıkçası fantastik sever bir okur olarak cidden her dakika önüme çıkan bir kitaptı. Öneriyi de alınca kaptım seti. Ancak ilk kitap beni maalesef tatmin etmedi. Yani o kadar çok söylemek istediğim şey var ki bunları sizin için ve kendim için özetleyeceğim. (Spoiler olabilir!!) Kitabımız Alice Harikalar Diyarının devamı niteliğinde. Ben sadece filmi izledim. O yüzden orjinal kurgu yazarının (Lewis Carroll) nasıl bir anlatıma ve kurguya sahip olduğunu bilmiyorum. Ancak bu kitap bana aşırı farklı geldi. Bunlar ne söyleyeyim; dili akıcı ve her sayfa dolu dolu. Ancak bakın özellikle söylüyorum, benim en sevdiğim kurgu türü fantastik. Yani bayılıyorum okumaya. Lakin bu kitap başka bir şey yani. Okurken dedim 'Bu nee?' O kadar abartı var ki; karakterlerin tiplemeleri, evreni, olayların akışı, kurgu. Tamamen bir abartı üzerine kurulu. Hadi bunları bir süre sonra kabul ettim sonra olaylar çıktı. Bir türlü bitmiyor. Sonsuz bir olaylar döngüsü var kitapta. Allah'tan sonu güzel bitti, gerçekten sonu kötü bitseydi kitabı sinirden fırlatabilirdim. Yani kitap genel olarak merak uyandırıcı bir kurguya sahip, ki ben merakla her bir sayfayı okudum. Alsanız okunur. Ancak dildeki, kurgudaki, karakterlerdeki abartı beni maalesef bunalttı. Anlatımı bunlara rağmen şaşırtıcı bir şekilde çok akıcı. Karakterler ise; ben kitapta bir tek Jeb'i sevdim. Gerisi çöp. Bakın sayfa 100'e kadar kitap bende 7/10 gidiyordu. Sonra hop bir baktım Morphues geldi. (Bu karakter benim zayıf noktam, her kurguda tek geçerim) Kitap o geldiği an bende 8/10 oldu. Ancak ilerleyen zamanlarda maalesef ondan da hiç hoşlanmadım. Kısacası öyle böyle kitabı bitirdim. Ne
Fantastik
KraliçeA.G. Howard · Pegasus Yayınları · 2017439 okunma
Pelin isimli okura yanıt verildi
Pelin
•İpek• sanirim skandar'ı acilen okumalıyım çok meraklıyım onun için. Okursam ilk senin haberin olur. Teşekkür ederim tavsiyen içinn🩵🥹
7/10
·400 syf.··
2023 12. kitabı
Vay be cidden karman çorman bir beyin ile buradayım. Yarım saattir ne okudum diye düşünüyorum.. Kitabı daha doğrusu setini (3 kitap) bir öneri üzerine aldım. Açıkçası fantastik sever bir okur olarak cidden her dakika önüme çıkan bir kitaptı. Öneriyi de alınca kaptım seti. Ancak ilk kitap beni maalesef tatmin etmedi. Yani o kadar çok söylemek istediğim şey var ki bunları sizin için ve kendim için özetleyeceğim. (Spoiler olabilir!!) Kitabımız Alice Harikalar Diyarının devamı niteliğinde. Ben sadece filmi izledim. O yüzden orjinal kurgu yazarının (Lewis Carroll) nasıl bir anlatıma ve kurguya sahip olduğunu bilmiyorum. Ancak bu kitap bana aşırı farklı geldi. Bunlar ne söyleyeyim; dili akıcı ve her sayfa dolu dolu. Ancak bakın özellikle söylüyorum, benim en sevdiğim kurgu türü fantastik. Yani bayılıyorum okumaya. Lakin bu kitap başka bir şey yani. Okurken dedim 'Bu nee?' O kadar abartı var ki; karakterlerin tiplemeleri, evreni, olayların akışı, kurgu. Tamamen bir abartı üzerine kurulu. Hadi bunları bir süre sonra kabul ettim sonra olaylar çıktı. Bir türlü bitmiyor. Sonsuz bir olaylar döngüsü var kitapta. Allah'tan sonu güzel bitti, gerçekten sonu kötü bitseydi kitabı sinirden fırlatabilirdim. Yani kitap genel olarak merak uyandırıcı bir kurguya sahip, ki ben merakla her bir sayfayı okudum. Alsanız okunur. Ancak dildeki, kurgudaki, karakterlerdeki abartı beni maalesef bunalttı. Anlatımı bunlara rağmen şaşırtıcı bir şekilde çok akıcı. Karakterler ise; ben kitapta bir tek Jeb'i sevdim. Gerisi çöp. Bakın sayfa 100'e kadar kitap bende 7/10 gidiyordu. Sonra hop bir baktım Morphues geldi. (Bu karakter benim zayıf noktam, her kurguda tek geçerim) Kitap o geldiği an bende 8/10 oldu. Ancak ilerleyen zamanlarda maalesef ondan da hiç hoşlanmadım. Kısacası öyle böyle kitabı bitirdim. Ne
Fantastik
KraliçeA.G. Howard · Pegasus Yayınları · 2017439 okunma
Pelin
Bu seriyi henüz okumadim ama aklimda☺️ Lakin alice harikalar diyarinda kitabını okudum o kitap da çok abartılı olaylar şahıslar bulunuyordu. Yani bir çocuk kitabı zaten ama yine de ben büyüdüğümde okuyunca hoşlanmadım. Ama bu seriye bir bakmak istiyorum senin de yorumunu okuyunca😉
9/10
·480 syf.··
Beğendi
·
2023 14. kitabı
·
19 günde okudu
·
Okunma: 27 Nisan 2023 13:42
Bir Martin Eden geçti hayatımdan. Aslında anlatacak o kadar çok şey var ki zihnimde, tam olarak toparlayamıyorum bu güzel hisleri. Hayatımızın içinde yaşayan bir denizciydi o. Ta ki bir gün kendini burjuva ailesinin yemek masasında bulana kadar. Orada tanıştığı ailenin büyük kızı Ruth'a karşı hissettiği büyük arzu kendisini ilk görüşte aşka itti. Ve o eve girdiği andan itibaren ailenin zarif davranışları ile kültür - bilgi sohbetleri Martin'i cezbeden ikinci şey oldu. O günden sonra kendisini kitaplara adadı ve elinden geldiğinin fazlasını vererek burjuvaların (kendince) asil bilgi hazinesine ulaşmaya çalıştı. İnsanların onun bu şekilde hayat süremeyeceğini doğru düzgün bir işe girmesini sürekli dile getirmesine rağmen onun kimseyi umursamayıp kendi istediğini yapması ve en sonunda istediğini başarması ile Martin Edenle gerçekten gurur duydum. Kalın bir klasik olmasından dolayı sürekli ertelediğim bir kitaptı. Hatta okurken bu kadar hızlı okumamalısın tadını çıkararak okumalısın diyen iç sesimi dinleyerek bir hafta boyunca kitabı okumayı unuttuğumu fark etim ahsjhs. Ama en nihayetinde bitirdim. Ayrıca bu kitabın okur kitlesine baktığınızda çoğunun Ruth'u sevmediğini görürsünüz ama ben Ruth'a karşı bir nefret beslemiyorum. Çünkü onun öyle düşünerek hareket etmesinin sebebinin yetiştiriliş tarzı olduğunu düşünüyorum. Her neyse umarım büyük bir keyifle okursunuz. Buraya kadar okudugunuz için de teşekkür ederim. Sağlıklı kalın, hoşçakalın.
Martin EdenJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025135,2bin okunma
Pelin
Ben de hala erteliyorum umarım okuyacağım bir ara🤞💙