Ağlamak istiyorum
10/10
·387 syf.··
Beğendi
·
2026 7. kitabı
Biraz duygusaldı okuması…Manhattan savaşı çok overrated idi bence çünkü hiç ttde abartıldığı gibi hypelanmadım.Nico bence maldıLuke öldü galiba?? Oraları çok anlamadım üzüldümde denemez.Percabeth mükemmel obları seviyorumİnş diğer kitaplarda da çok çok varlardır.Sırada magnus var sonra da diğerlini okicam.Galiba demigodım
Son OlimposluRick Riordan · Doğan Egmont Yayıncılık · 20195,3bin okunma
Kıvırcığın düğününe davetlisiniz!!
8/10
·296 syf.··
2026 10. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 20 Mayıs 2026 02:40
Bu kitabı ilk kitap kadar sevmedim fakat bu demek değil ki kitap iyi değildi. Özellikle sonunu baya beğendim. Bunu daha çok Rick abimizin yazdığı geçiş kitabı olarak düşünmek daha sağlıklı olur diyebiliriz. Bu kitap sizi yükseltmiyor ama tempoyu da bir an bile yavaşlatmıyor. Konusuna gelecek olursa Melez Kampı çok büyük bir tehlikeyle karşı karşıya. Thalia'nin ağacı zehirlendi ve kamp korunaksız kaldı. Bunu düzeltmenin tek bir yolu var o da Altın Post'u bulmak ve ağacı iyileştirmek. Bu görev için seçilen kişiye de epey şaşıracaksınız ve evet bu Ares'in belalı kızı Clarisse'den başkası değil. Tabii bu demek değil ki Annabeth ve Percy ellerini bağlayıp oturacaklar. Onlardan beklenildiği gibi kamptan kaçıp Kıvırcığı kurtarmak için yola koyuluyorlar. Bu kitapta baya Percabeth sahnesi vardı. Annabeth cok fazla ön plandaydı ki bu kitabın en iyi yanıydı bence. Özellikle siren sahnesine kalbimi bıraktım. Percy'nin kayıp kardeşi Tyson'a gelecek olursak kendisini sevdim bence kitaba farklı bir renk katmış. Clarisse konusuna da kısaca değinecek olursak işleri sadece zorlaştırdığı bir gerçek ama kahraman olma isteğini anlıyorum. Ares'in sözlerinden sonra Clarisse için baya üzüldüm. Öyle bir hakareti de hak etmemişti. Tam burada büyük bir ters köşe vermek üzereyim. O yüzden okumayanlar buraya kadar okuyup incelemeyi kapatabilirler. Thalia'nin dönüşü. Bir noktada dirileceğini tahmin etsem de asla bu şekilde olacağını düşünmemiştim. Yapılabilecek en iyi sondu. Toparlamak gerekirse kitap uçup kaçmıyor ama bu demek değil ki olaylar duruldu aksine çok büyük bir olayın başlangıcıydı.
Canavarlar DeniziRick Riordan · Doğan Egmont Yayıncılık · 20177bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Puan vermedi·432 syf.··
2026 5. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 02 Mart 2026 22:57
yanlışlıkla battle of manhattan kısmına geldiğim için gece 3e kadar okumaya ve bitirmeye inat etsem de bitiremediğim... sonraki gün ise kalan kısmı 1 saatcik daha okuyarak bitirdiğim o kitap olarak kalacak SPOILER: sonunda percabeth kiss bir SUBAR dağı SOĞUK su idi #poseidon
The Last OlympianRick Riordan · Hyperion · 20115,3bin okunma
Artık en sevdiğim pjo kitabı -Bu sefer değişmeyecek
10/10
·574 syf.··
Beğendi
·
2025 15. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 30 Eylül 2025 19:02
Kitabımız bir yandan Tartarus'ta hayatta kalmaya çalışan Percy ve Annabeth'i anlatırken diğer bir yandan onlara ulaşmaya çalışan II. Argo tayfasını anlatıyor ve bu birleşim inanılmaz güzel yapılmış. Bir bölümde Leo'nun yaptıklarına gülerken hemen sonraki bölümde Tartarus'taki Percabeth'i okurken gözünüz doluyor. Ayrıca bu kitapta kehanetteki 7 melezin (Jason-Piper-Leo-Percy-Annabeth-Frank-Hazel) de kendilerine ait bakış açıları ve baskın oldukları sahneleri var. Yani "Bu karakter de çok gereksiz ya, neden var?" diyemiyorsunuz. Gerçekten çok güzel bir kitaptı ve her şey yerindeydi kısaca. Bu kadar güzel dedikten sonra biraz da içeriğinden ve beğendiğim kısımlardan bahsetmem gerek sanırım. (spoiler olabilir!!) ❀Öncelike Percabeth'ten biraz bahsetmek istiyorum. Çok güzel bir ilişkileri var ya... Percy cidden standartları tavana çıkarıyor. Kendi de korkmasına rağmen sürekli Annabeth'e destek olması, onu güldürmeye çalışması... Bence ikisinin de ayrı bakış açısının olması Tartarus bölümlerini de bambaşka yapmış. Bir bölümde Annabeth'i ayakta tutanın Percy'nin desteği olduğunu okuken diğer bir bölümde Percy'nin aslında Annabeth'ten de çok korktuğunu okuyoruz. Ayrıca sürekli karşılıklı olarak birbirlerinden güç alarak devam etmelri de çok tatlı. ❀Bob ve Demasen... Bu kitabın asıl kahramanları, iyi bir Titan ve iyi bir Gigant çünkü her şeyden bir tane iyi olur... Bob'un hikayesini okumak için seri bittiği gibi Melez Dosyaları 'na başlayacağım. Bu konuda anlatabileceğim çok bir şey olduğunu zannetmiyorum. "O zamana dek dostlarım, güneşe ve yıldızlara benden selam söyleyin" ❀Jason'ın Nico'ya Percy'nin hep olmak isteyip de asla olamayacağı "abi" olması da çok hoşuma gitti. Birbirlerinden hem bir o kadar farklı hem de birbirlerine bir o kadar benzer olduklarını bize bir kere daha
Hades'in EviRick Riordan · Doğan Egmont · 20182,425 okunma
Artık en sevdiğim Percy Jackson kitabı
10/10
·560 syf.··
Beğendi
·
2025 14. kitabı
·
16 günde okudu
·
Okunma: 19 Eylül 2025 20:43
Kitabımız II. Argo'nun içinde Leo, Piper, Jason ve Annabeth ile birlikte Yeni Roma'ya gelmesiyle başlıyor. İlk önce barışçıl bir şekilde başlayan bu görüşme Leo'nun kendi elinde olmadan Yeni Roma'ya ateş açması iki kamp arasındaki ilişkileri eskisinden de kötü bir hale getiriyor. SOnrasında bir araya gelen 7 melezimiz (Leo-Piper-Jason-Annabet-Percy-Frank-Hazel) her şeye rağmen büyük kehaneti gerçekleştirmek üzere yola çıkıyorlar. Yolda Nicao'nun bronz bir vazo içinde esir alındığını ve yalnızca birkaç günü kaldığını, Annabeth'in Athena'nın çocuklarının yüyıllardır deneyip bulamadığı bir heykeli bulması gerektiğini öğreniyoruz. Yani kısaca kitapta aksiyon hiç eksik olmuyor. Açıkçası şimdiye kadar okuduğum en iyi Percy Jackson kitabı. 7 melezin hepsinin bir arada oluşu, Percabeth'in en sonunda ilişkilerini normalce yaşayabilmesi -sonu saymıyorum- 7'linin arkadaşlığı ve bu kitapta çokça bulunan ikonik sahneler. Bu kitapta yeni karakter eklenmediğinden sanırım bu "ikonik sahneler"in beni en çok eğlendiren ve etkileyen birkaçından bahsedeceğim. ❀Leo ve Narkissos sahnesi gerçekten çok iyiydi. Aşırı eğlenceliydi özellikle Leo'nun söyledikleri:"I'm super-sized McShizzle, man!" Leo said. "I'm Leo Valdez, bad boy supreme. And the ladies love a bad boy." Yani Leo'nun mizahını ve karakterini çok iyi yansıtıyor fakat haksız değil çünkü "All da ladies luv Leo!" neyse. Leo'nun dışlanıyor olması çok kötü... Özellikle Percy'le aşırı iyi bir ikili olabilirler bence bir tek ilk karşılaşmaları biraz sıkıntılı. Sanırım sonraki kitaptan bunu bekliyor olacağım. ❀Yunus-adamlarla karşılaşmalarını okumak da çok sezkliydi bence. Az önceki kısım nasıl Leo'nun kişiliğini yansıtıyorsa bu kısım da tam Percy'lik. "Sakının!" diye bağırdı. "Tanrının içeceği. Diyet Kola'nın dehşeti karşısında tir tir
Athena'nın İşaretiRick Riordan · Doğan Egmont Yayıncılık · 20202,656 okunma
tıpkı eskisi gibi… mi?
9/10
·256 syf.··
Beğendi
·
2024 72. kitabı
·
12 saatte okudu
·
Okunma: 13 Temmuz 2024 00:15
percy jackson ve olimposlular. korona döneminde okumaya başladığım, online derslerde masanın altında açık tutup çaktırmadan okuduğum o seri. bu seri çok ayrı benim için. her ne kadar tam bir yeniden okuma yapmamış olsam da onlarca olay hala dün okumuşum gibi aklımda. dostluk, mizah, yaratıcı ve keyifli bir evren, ne ararsam vardı bu seride. çoğu insan için “mükemmel” bir seri olmayabilir ama benim gözümde hepsinin değeri 10 puan üzerinden değerlendiremeyeceğim bir boyutta. serinin benim için kitap okuma hayatımda ne kadar önemli olduğu hakkında biraz boş konuştuğuma göre asıl incelemeye geçebilirim sanırım. geçen sene çıktı bu kitap. rick bir anda “hey, yıllar önce yazmayı bitirdiğim seriyi neden devam ettirmeyeyim ki?” gibi düşüncelere kapılmış ve bam. yeni bir üçleme duyuruldu, og serinin devamı dediler ama kronolojik olarak tam bağlantılı sayılmıyorlar. şimdi çok dürüst konuşacağım, bu kitabın yazılma sebebi büyük ihtimal ticari. kitapta canon event’ler de var tabii, lakin olay örgüsünün gidişatı falan ele veriyor bu durumu. hayran kitlesi için yazılmış resmi bir fanfic gibi. ama mantıklı para kazanma politikası, ne diyeyim. orijinal üçlüyü tekrardan okumak isteyen binlerce okur var, bu yüzden zaten böyle bir kitap çıksa her türlü alacak bir kitle hazırda bulunuyor. ki bu kitleden olduğum gerçeğini de inkar etmiyorum, hardcore pjo fanıysanız anlarsınız beni. zaten bu da kitabı ikinci okuyuşum, çıkmasından birkaç ay sonra epubını bulup okumuştum ama türkçe de okuyayım dedim. az önce de dediğim gibi, pjo olunca akan sular durur. artık kitabın konusunu anlatmaya başlamalıyım sanırım. öncelikle, olimpos kahramanları serisinden sonra bi kültür şoku yaşıyorsunuz okurken. percy bi oraya bi buraya baya bi koşuşturup durmuştu, perişan haldeydi (rick pls give him a break)
Edebiyat
Tanrıların KadehiRick Riordan · Xlibris Yayınları · 2024185 okunma