Evvel zaman içinde bir gün insanlık bölünmüş . Bazıları , yeni bir site inşa etmeye giden göçmenler gibi ayrılmışlar . Diğerleri kalmışlar. O zamandan beri birbirlerine paralel iki insanlık vardır. Biri ışık saçar ama gölge yapar. Diğeri ise gölgede yaşar ama ışık taşır. Her biri kendi yolunda ve kendi ritmince ilerlemiştir...
Evrenin kralları olduğumuzu , yaratılışın en yüksek zirvesi , yaratılışın Everest'i olduğumuzu düşünüyorduk .Biz , şanlı geçmişimiz , mucizeler yaratan bilimimiz , saygıdeğer dinlerimiz , uygarlıklarımızın ölümlü olduklarını belirttiğimiz zaman bile caka satmayı ve kibirli olmayı beceriyorduk ! Tarihi bizim yaptığımıza emindik . Halbuki henüz tarihöncesinden bile çıkamadığımız anlaşılıyor !
Yöneticiler iyi ya da kötü olsunlar , onlar kendi milletlerinin birer yansımasıdır. Onlar , milli ruhun birer kopyasıdır. Onlar , halk kitlesinin içinden doğmuştur. Bir millet nasılsa , devlet adamları da onlar gibidir.