Dünyaya hükmetmeye hazırlanıyormuş ! Dünya kim ?... Benden başka dünya var mı ? Herkesin bir tek dünyası vardır , o da kendisi ... Üst tarafıyla alakadar olmaya bile değmez ... Zeki olmak , kuvvetli kafa ve bilgi sahibi olmak neye yarıyor ? Bizi istediğimiz saadete götüremedikten sonra ... Zekamız olmasa daha iyiydi. Otlar ,hayvanlar , bulutlar ve kayalar gibi yaşamak bana daha saadet verici , daha yorgunsuzluk, daha manalı geliyor ...
Nedense hayatta bir müddet beraber yürüdüğümüz insanların başına bir felaket geldiğini , herhangi bir sıkıntıya düştüklerini görünce bu belaları kendi başımızdan savmış gibi ferahlık duyar ve o zavallılara , sanki bize de gelebilecek belaları kendi üstlerine çektikleri için , alaka ve merhamet göstermek isteriz .
Niçin ilk defa gördüğümüz bir peynirin evsafı hakkında söz söylemekten kaçtığımız halde ilk rast geldiğimiz insan hakkında son kararımızı verip gönül rahatlığıyla öteye geçiveriyoruz ?