Birimiz eksiydi, birimiz artı, ve biz, Mehmed-Ali olarak, ikisinin ortasında bir soru işaretiydik. Bir adım şu yana gitsek, serseri; bir adım bu yana gitsek, adam olacaktık.
Evvela kendin ölürsün. Arkasından dersin ki, ulan mademki ben öldüm, niçin başkaları yaşasın ve dünyanın tadını çıkarsın? Daha başka şeyler de dersin. Bir kere ıska geçtin mi başkalarının bir halt olmasına hayatta tahammül edemezsin.