“Bildiğim bir şey varsa o da karşılığını vermeden bir şey alamayacağınızdır, istediğiniz şey ne kadar büyükse karşılığında ödemeniz gereken bedel de o kadar büyük olur.”
Ustaya neden durmadan aynı kitabı incelediğini sorduğumda bana, “Asla derinliğine inemediğim için.” demişti. “Ne kadar derinine insen bir o kadar şey daha oluyor önünde, ne kadar çok şey olursa da okumak o kadar zaman alıyor.”
“Büyülü bir kitap.” dedim. “Asla tükenip bitmiyor.”
“Haklısın ufaklık, tükenmiyor. Şarabını bitirip kadehini masanın üzerine bırakıyorsun, elini yeniden kadehine uzattığında bir de bakıyorsun ki yeniden doluvermiş.”
“Ve sen de kendini, bir kadeh parası ödesen de, körkütük sarhoş buluyorsun.”