öğretmek ulvi bir sanattır ve sanatkardır Atatürk ilkeleri, inkılapları doğrultusunda mesleğini icra den öğret(m)enlerimiz..
yaşken eğilir ya ağaç o vakit ben bir fidanım,
biz, birer fidanız ve siz,
siz mesleklerin en kutsalını icra eden ya da
art niyetiyle, baskılar, dayatmalarla etmeyen,
edemeyen öğretmenlerimiz siz, sizler ki,
memleketimizin, cumhuriyetimizin yarınlarına
şekil verecek olanlarsınız bu yüzden kutsaldır,
kutsal gölgeleriniz işte tam da bu yüzden
eksik etmeyin üzerimizden duru güneşinizi,
yağmurunuzu, bereketinizi, eksik etmeyin
nefesimizden demokrasi ve özgürlük kokan
nefesinizi etmeyin, etmeyin ki mavi ormanlara
sürgünlensin körpe nefeslerimiz ve doğruluğunuz,
dürüstlüğünüzle yaşken eğilelim bilgiye
yaş aldıkça eğilmeyelim, ele, güne ve bizi
köleliğe sürükleyecek o karanlık cehalete..
ne güzel demiş baş öğretmenim, ne güzel demiş
Mustafa Kemal Atatürk’üm "Eserinin üzerinde
imzası olmayan yegane sanatkar öğretmendir"
bu şiir kendimce de olsa yaşı kaç olursa olsun
önce alnından sonra ellerinden öpülesi,
memleket ve demokrasi sevgisini,
Atatürk gibi bir dehanın, bir baş öğretmenin
ilke ve inkılaplarında birleştirdiği bilgisini,
öğretisini kalbinin değirmenlerinde öğüterek
yeni nesillere aktaran saygın, saygıdeğer