"Top oynayacak sahamız olsun diye yapıyoruz.Burada oynamak olanaksız.Eszterházy Sokağı'nda da yer kapmak için hep kavga etmek gerekiyor...Bir top sahasına ihtiyacımız var,nokta!
Görüldüğü üzere savaşın gerekçesi,gerçek askerleri savaşa götüren nedenlerden farksızdı.Rusların denize ihtiyacı vardı,bu yüzden Japonlarla savaşmışlardı.Kırmızı Gömleklilerin de top sahasına ihtiyacı vardı,buna kavuşmanın başka çıkar yolunu bulamadıklarından savaşla elde etmeye karar vermişlerdi."