Beş yüz yıl önce bir bilim adamı, mahkeme salonunda şöyle bağırıyordu: «Sağduyusu olan bir insan, dünyanın top biçiminde olabileceğini kabul edemez. Öyle olsaydı, alt tarafta kalanlar boşluğa düşerlerdi!» Ve yine bir bilim adamı, «İncilin hiçbir yerinde, dünyanın güneş çevresinde döndüğü yazmıyor. O bakımdan böyle bir iddia, kesinlikle şeytan işidir!» diye yırtınıyordu.