Tanrıların Arabaları Tanrı Bir Astronot Muydu?

7,4/10  (157 Oy) · 
588 okunma  · 
122 beğeni  · 
4.064 gösterim
İnsanlık tarihiyle bildiklerini unutmaya hazır olun!

Dünyaca müthiş bir üne sahip olmanın yanısıra alanında kültleşen Tanrıların Arabaları, gezegenimizin, başka dünyalardan gelen yaratıklar tarafından ziyaret edildiğinin kanıtı olarak kabul ediliyor. Erich von Däniken tarihi kalıntıları, kayıp şehirleri, roket alanlarını inceliyor ve insanlık tarihine müdahalede bulunan dünyadışı varlıklara dair bilimsel kanıtları ortaya koyuyor. En inanılmazı da, Däniken'in teorisi, atalarımızın bizzat bu 'galaktik öncüler' olduğunu öne sürüyor ve bunu arkeolojik buluntularla kanıtlıyor...

"Yazarın teorisine göre, çok eski yıllarda gezegenimiz, uzaydaki varlıklar tarafından ziyaret ediliyordu. Ve bu varlıklar belki de, insanlığın bizzat gerçek atasıydı. Däniken, geçmişimiz ve geleceğimizle ilgili tartışmalara çığır açan bir katkıda bulunuyor."
-Sunday Mirror-

"Ne kadar uğraşsanız da saçma bir teori sınıfına koyamayacağınız, güçlü bir anlatım."
-Daily Mail-
(Tanıtım Bülteninden)
  • Baskı Tarihi:
    Eylül 2012
  • Sayfa Sayısı:
    232
  • ISBN:
    9786051420356
  • Orijinal Adı:
    Errrinnerungen an die Zukunft
  • Çeviri:
    Gizem Korkmaz
  • Yayınevi:
    Artemis Yayınları
  • Kitabın Türü:
Güler Bilkay Aygün 
11 Ağu 2017 · Kitabı okudu · Puan vermedi

Lise yıllarımda okuduğum bir kitaptı. Özellikle eski uygarlıklar her zaman ilgimi çekmiştir. O dönemlerde olmayan teknolojiyle bazı yapıların nasıl inşa edildiği hep merakımı uyandırmıştır. İşin içine uzaylılar, ufolar da girince uzun süre kafamı kurcalayan etkisinden kurtulamadığım bir kitap olmuştu.

mehmet temiz 
 11 Eki 2017 · Kitabı okudu · 3 günde · Beğendi · Puan vermedi

Erich Von Daniken 'in 1968 yılında yazdığı ve kendisini Dünya çapında üne kavuşturan kitap. Kitap, yayınlandığı yıllarda ve sonrasında dünyada en çok tartışılan kitaplardan biri olma özelliğini taşıyor.

Ben de bu tartışmaların doruğa çıktığı 1970 li yıllarda henüz 14 yaşındayken hem bu kitabı, hemde yazarın ''Yıldızlara Dönüş'' isimli kitabını okumuştum. Aradan yaklaşık 40 yıl gibi bir zaman geçtikten sonra neden kitabı tekrar okuduğum konusuna gelince bunun bir kaç sebebi var.Bunu açıklamadan önce kitabın konusuna kısaca değinmek istiyorum.

Yazar, kitapta Antik dünya veya daha önceki dönemlerde uzaylıların, dünyayı bir çok kez ziyaret ettiklerini ve o dönemdeki insanların gördükleri bu olağanüstü durumlar karşısında etkilenerek, farklı düşünceler içine girdiklerini anlatmakta. Arkasından da, bütün dünyaca tartışılan ve büyük tepkilere de yol açan tezini ispat etmek için, tarih öncesi dönemlere de giderek,bütün uygarlıklarca gerçekleştirilmiş olan bir çok arkeolojik yapıları incelemekte, kutsal kitaplardan ilgili metinler yayınlamakta, epik destanları ve tarihi yazıtları örnek göstermektedir. Bununla da kalmayarak gelecekle ilgili kehanetlerde bulunmaktadır.

Yakın zamanda,Karen Armstrong'un ''Tanrının Tarihi'' isimli kitabını okuduğumda, orada geçen kutsal kitap metinlerinin, yıllar önce okuduğum 'Tanrıların Arabaları'' isimli kitaptakilerle ne derece ilgisinin olduğunu merak etmem, bu kitabı tekrar okumak istememe sebep oldu. Ayrıca kitapta bahsedilen bir çok arkeolojik yerler, yapılar, metinler ve diğer bilgiler hakkında, 14 yaşın verdiği toylukla ve 70 li yılların imkansızlıklarıyla değilde; bu yaşıma kadar olan bilgi birikimim ve günümüzün imkanlarından da yararlanarak bilgi sahibi olmak için, tekrar okumak istemem diğer bir sebep oldu.

Kitabı okurken müthiş keyif alarak okudum.Bahsedilen yerleri, arkeolojik eserleri, yazıtları ...vs.,hemen internetten bulup görsel olarakta görerek okumak harika bir şeydi. Ayrıca daha, aya, ayak basılmadan önce yazılmış uzay ve uzaylılarla ilgili bir kitapta, uzay gelişmeleri konusunda, gerçekleşme ihtimali olarak bahsedilen bir çok şeyin ne kadarının gerçekleşip, ne kadarının gerçekleşmediğini izlemekte güzeldi. O zaman ki bahsedilen teknolojiyle şu andaki teknoloji arasındaki farkı görmek te bambaşka bir duyguydu.

Hepsinden önemlisi de 1970 li yıllarda okunduğunda bunlar da olabilir mi ? diye hayretler içerisinde kalınan gelişmelerin, bugün gerçekleşenler karşısında ne kadar komik derece de kaldığını görmenin, bende bıraktığı nostaljik duygusallıktı.

Geçmişte çok tartışılan ve hiç bir zaman değerini kaybetmeyecek olan bu kitabın, özellikle anlatılan konularla ilgilenenler tarafından okunmasını tavsiye ederim.

Gonca Çiftçioğulları 
17 Ağu 2017 · Kitabı okudu · Puan vermedi

Bu kitabi da yillar önce okumustum ve büyük bir şaşkınlığa ugramistim. Yazar günümüzdeki bir çok yapinin ama özellikle Mısır'daki piramitlerin yüzyıllar önce yaşayan insanlar tarafindan yapılmasının mümkün olmadığını çünkü büyük bir matematiksel zeka ve mimari açıdan da oldukça gelişmiş bilgi ve beceri istediğini belirtmis ve bunun zamaninda gelismis bir uygarlik tarafından yapıldığını iddia etmiş. Sanirim uzaylillari kastediyordu ;)

Tom Jones 
14 Ara 2016 · Kitabı okudu · Beğendi · 8/10 puan

Erich von Daniken'in okuduğum ilk kitabı. Yazar dünya üzerinde çok eskilerde yapılmış ve yapım tekniği anlaşılmamış bazı yapıların, o günün imkanları ve birikimiyle yapılmış olma ihtimalinin imkansız olduğunu savunuyor. Bu yapıların ve olayların bizden daha gelişmiş ve zeki ırkların yardımıyla yapıldığını öne sürüyor. Kutsal kitaplardan, mitlerden, duvar yazılarından ve efsanelerden örnekler vererek durumu açıklamaya çalışmıştır. Akılcı ve akıcı bir kitap. Bazı önyargılarımızı bırakıp okursak gayet ufuk açıcı ve okunası bir kitap :)

Murat Mesut 
17 Oca 20:41 · 1/10 puan

Erich Von Daniken (İsviçre, doğ: 1935- ) 'in 1968 yılında yazdığı bilimsel soslu fantezi türü ve kendisini dünya çapında üne kavuşturan kitap, yayınlandığı yıllarda ve sonrasında dünyada en çok tartışılan ve en çok okunan kitaplardan biridir.

Kitabın genel konusu, Mayalar, İnkalar, Mısır Piramitleri, Piri Reis Haritası ve dünyanın bazı bölgelerinde bulunan eserleri, kalıntıları bize,kendi sanılarıyla açıklamaya çalışıyor !

Yazar, hepimizin okul sıralarında, ilk çağ, orta,yeni, yakın çağ, kurgusunda, Darwinizm teorisi ile, beyinleri iğdiş edilen, bilim diye yutturulan maymundan geliş,ilkel insana evriliş (!) mağaralarda yaşayış...eğitiminden geçtiğinden olsa gerek, geçmiş zamanlara ait, medeniyet kalıntılarına, bugünkü gözle baktığı için, akıl erdiremeyince, kendince bir senaryo ve kurgulama ile, yazdığı, çok da duru/selim olmayan akılları daha da bulandırmaya yarayan, bazı insanların ateist olmasına sebep işbu kitabı yıllar önce biraz karıştırmış ve zaman hebası diye bırakmıştım. (Laf aramızda bu tür kitaplara zaten ne para ne de zaman feda ederim.)

Gördüm ki, kitap, gençlik arasında hâlen revaçta. Bunun üzerine kısa bir makale kaleme almaya karar verdim, umarım fayda sağlar.

İslam medeniyetinden ve İslami kaynaklardan biraz nasibi, bilgisi olan biri için, yazarın kitapta esrarlı bir dil çabalarının,korku filmi kıvamında yazdıklarının, tatmin edici cevapları her zaman mevcuttur.

Bu konuda tartıştığım bir arkadaşa, şunu söylemiştim : Bir tarafta Daniken denen bir yazarın, Darwin gibi bilimselliği ispatlanamamış, teorileri, kurguları; bir tarafta Kur'an ve Peygamberimizin (sav) beyanları ile objektif, pozitif bilimin bildirdikleri. Kim doğru söyler? Hangisine inanacağının kararı senin!

Hz. Süleyman peygamber devrindeki teknoloji ve bilimin vardığı seviyeyi bilse, kurgularıyla insanların da kafasını karıştırmazdı. Niçin Hz.Süleyman (as) devri dedim, çünkü o devirde ''ışınlama'' mevcut. (Neml suresi ) İncil ve Tevratta bile geçer.

Hz.Süleyman gibi, ışınlama ilmine sahip bir bağlısı, Belkıs'ın tahtını, bir saniyede Kudüs'e, 2250 km.lik bir mesafeden (Yemen'den) getirmiştir.

Bizden önceki çağlarda,uçan daire gibi uçmak mümkün idi.(Üstelik kullanılan enerjiler, bugün kullanılanlardan tamamen farklıydı.) Uzakları görmek,uzaklara sesi duyurmak, zamanda yolculuk,bir anda uzaklara seyahat etmek (Peygamberimizin Mekke'den, Kudus'e ve oradan göklere saniyelerle yolculuğu) mümkün. Peygamberler de ve veli kullarda görülen, örneklendirilen bu mucizeler, insanlığa,ışık, yol göstericidir. Aynen Davud peygamberin (as) demiri işleyip şekil vermesi gibi...

Yine yüksek dağlara yapılan büyük devasa heykellerin, öyle uzaydan gelen güçler tarafından yapıldığı komedisi ve ispat edilememiş iddiaya karşı diyoruz ki, o heykeller;

a) Bazı dönemlerde cinlere yaptırılmıştır.

b) Bazen de Ad kavminden olduğu gibi, bunu yapacak teknolojik imkân ve akla sahiptiler. (Çok uzun boylu iri cüsseli dev gibi insanlardı.Bunu bize bilimsel kitaplarımız ve arkeolojik bulgular söylüyor.)

Yine bugün, ebced,cifir ilimlerine hakkıyla vakıf olmuş olsaydık, bir yere iki satır rakamlar yazarak, havadaki savaş uçağını düşürmenin mümkün olduğunun hayal olmadığını da görürdük. (İstanbul'un fethi'ni tarihen bu ilimle Akşemseddin hazretleri, Sultan Fatih'e bildirir.)

Bir başka örnek, daha yakın tarihten : Hz. Ömer (ra) kilometrelerce ötede olan savaşı görmüş ve komutanına seslenmişti, komutan onun sesini duyup dağ tarafından arkalarını sarmaya çalışan düşmana karşı tedbir almış ve mağlup olmaktan kurtulmuştur ve bu hikaye değil, tarihen yaşanmış ve bilimsel kaynaklarda mevcuttur...Ve o zaman Hz. Ömer'in elinde ve komutanında cep telefonu yoktu. Buna benzer nice olay.

PİRAMİTLER !

Mısır'daki piramitlerin yüzyıllar önce yaşayan insanlar tarafindan yapılmasının mümkün olmadığını çünkü büyük bir matematiksel zeka ve mimari açıdan da oldukça gelişmiş bilgi ve beceri gerektirdiği sakat anlayışı da, yine başta belirttiğimiz maymundan gelme (!) inancının kaynaklık ettiği vehimdir. Çünkü yazar gibi, herkes, insanlık serüveninin, gerek ahlak, gerekse ilim ve teknoloji olarak geldiği silk ve son nokta, günümüz sanma yanılgısı, ki kitap bu yanılgıya işaret edemese de, geçmişteki yapıtları uzaylılara bağlama kolaycılığı ile, zaten insanların en çok ilgisini çeken obje ile istediği reytingi, 30 dan fazla dilde satarak sağlamış oluyor.

''Piramitlerin yapımında üst düzey sorumluluk almış ‘Merer’ isimli bir Mısırlının günlüklerinde ortaya çıktı. Buna göre 3 bin yıllık bu günlüklere göre, tam 2 buçuk tonluk dev kireç taşı ve granit bloklar, Nil Nehri üzerinden tahta sandallarla piramidin yapıldığı bölgeye taşındı. Sandallar iplerle birbirine bağlanırken, eski Mısırlı mühendisler de geçiş için Nil kıyısındaki bir limandan piramidin inşa edileceği Gize’ye doğru kanal açtı. Dev taşlar bu sayede 800 km öteden su üzerinde getirildi. Bunda binlerce işçi görev alırken, toplam 170 bin ton kaya taşınmış oldu. Arkeolog Mark Lehner, söz konusu kanalın taslağını çıkardıklarını anlattı.''

Piramitlerin yapılacağı yer rastgele seçilmiyor kireçtaşı kaynağına yakın yer seçiliyor ve kızakla çekseler de binlerce insan çalıştırılıyor ve kazalarda ölen sakatlanan çok oluyordu.

Matematikte uzman olan Mısırlılar çok basit yöntemlerle, kireç taşı bloklarını toprak yükseltile yükseltile en üste çıkartılmış oluyor ve bir piramidin yapımı yıllarca sürüyordu ve mezarını sağlında yaptıran firavuna hazır hale getiriliyordu.

PİRİ REİS HARİTASININ SIRRI

1513 tarihli Piri reis haritası üzerinden 500 yılı aşkın zaman geçmesine rağmen, en çok konuşulan ve aslında gizemi hala çözülememiş bir konudur. Ben açıklık getireyim de insanlığa hizmetim olsun :)

Bu konuda genel olarak denilir ki :

''Piri Reis, haritayı nasıl çizdiğini, haritanın kenarına aldığı notlarda anlatıyor.''

''Yine harita kenarındaki başka bir notta (Madde 9), Piri Reis haritanın derleme olduğunu kullandığı kaynakları sıralayarak açıklamış; "20 harita ve Büyük İskender zamanında çizilen haritaların sekizinden -ki dünyanın insan yerleşimli bölgelerini gösterir ve Araplar onlara Caferiye der- Arapların bir Hindistan haritasından ve Portekizlilerin zamanımızda çizdikleri dört Asya haritasından ve Kolonbo'nun batıda çizdiği haritadan faydalandım. Bunları karşılaştırmalı olarak inceleyip çıkarımlarda bulunarak bu haritayı ortaya çıkardım."


Yukarıdaki bilgiler, aşağıdaki bilgi olmadan havada kalmaya mahkumdur. Onu da okuyalım :

Piri reisin en az çizdiği dünya haritaları kadar önemli bir eseri daha var; Kitab-ı Bahriye. Bu ünlü kitabında der ki, Piri reis :

"Harita ve pusulayı doğru bil.
Süleyman peygamberdir ona delil.
Çünkü ona inler, cinler, hayvanlar ve kuşlar,
Hepsi ama hepsi baş eğerdi hem karıncalar.
Sen de inan çünkü Kuran'da hak buyurmuştu,
Denizler ilmi de hep verilmişti ona...
Malûm oldu deniz ona mil be mil"

Piri Reis, burada genel olarak haritaların pirinin Süleyman Peygamber olduğunu söylüyor. Şimdi yukarıda haritaların kenarında düştüğü notlar, Piri reisin, elinde bulunan Hz.Süleyman (as) peygamberden kalan haritaya eklediği ayrıntılar, detaylardır. Suyun derinliği, tuz oranı gibi.

Bazı insanlar, Daniken'in hiç bir ilmi ispatı olmamış teorilerine,senaryolarına,tahminlerine mi inanacaklar; yoksa Piramitler, Piri reis haritası ve elbette ışınlama konusundaki Kur'an ayetlerine ve ilmi izahlara mı itiraz edecekler..?

Bu yazımda piramitler, Piri reis haritası, yüksek dağlara yapılmış heykeller ve ışınlama üzerine Daniken'e teoriden öte, ilmi cevapları kısaca sundum. Kime ve neye inanacağı bundan sonra okura kalmıştır.

Son söz: her önünüze gelen kitabı alıp okumayın! Bu tür bilimsel soslu fanteziler ve dini inançlarımızı dumura uğratıcı sözde bir kısım marjinal dini kitaplara da temkinli yaklaşınız. Tabi sizi sonsuz hayata götürecek imanınıza, inancınıza kıymet veriyorsanız..!

Ilayda Caner 
15 May 2016 · Puan vermedi

Tanrıların arabalarını okuduğumda bir arayış içerisindeydim, tanrı veya kozmik evrene karşı değil. Kitaba karşı. Beklediğimi buldum mu? Sanmıyorum. Elimde olsa yazarın ''kanıt'' olarak ileri sürdüğü yerleri gezip görmek isterdim buna fırsatım şuan için yok. Kitabı okudum ve size tanrının bir astronot olmadığını gönül rahatlığı ile söyleyebilirim. Kitabı okurken en şaşırdığım nokta kitabın kütüphaneme nereden geldiğini bilmememdi benden önce ki okur -her kimse o bulmak isterdim- sayfanın kenarına İngilizce notlar almış epey inandırıcı notlardı bunlar ve altını çizdiği satırlar kitabın bana göre en can alıcı yerleriydi. Onunla oturup tanrının astronot olup olmadığına dair sohbet etmek istedim hep bu kitabın bana tek getirisi onu merak etme duygusu oldu, adını bilmediğim okurun. Eğer evreni bile şaşırtacak, enteresan sorularınız varsa ve akademik açıdan değil ama eğlenceli vakit geçirmek istiyorsanız, biraz da UFO gördüm sanki'liğiniz varsa. Siz Daniken'ın damak zevkine uygun bir okursunuz, tebrikler! İyi okumalar :)

insan_okur 
27 Mar 2016 · Kitabı okudu · 8 günde · 7/10 puan

Uzun süredir listemde olan bir kitaptı. Mutlaka okumamız gereken 1001 kitap listesinde de görmüştüm. 70. Baskı demesi bile ilgi çekici.
İlk başta isme bakınca roman diye düşünmüştüm ama olay nerelere gitti. Bilimsel bir kitap. UFO’lar ve uzaylılar daha ön planda. Ama gel gelelim Mısır Piramidi inşaasına ve Piri Reis haritasına kadar düşündürücü bilimsel nitelikler taşıyan bir eser. İçerisindeki örnekler çok açık ve düşündürücü hatta korkutucu. Bazı anıtlar ve örnekleri internetten araştırdım. Bu tür kitapların araştırmaya sevketmesi ve öğretmesi gerçekten çok güzel. Bazı bilgilerin de çürüdüğü de yazılmakta. Ama okumaya değer.
Dünya’ya farklı bir açıdan bakmamı sağladı bu kitap. Farklı derken farklı bakış açısı, sorgulamaya sebep oldu diyelim. Bunlar bunlar da olabilir miymiş diyorum şimdi. Hatta birçok bölümde vay anasını dediğim de oldu. Yazarın dili pek de edebiyatçı dili değil. Zaten yazar bir araştırmacı bilim adamı. Ama sonlara doğru hele son 2 bölüm gelecek günler ve yıllar hakkında tüm insanlığa mükemmel mesajlar veriyor. Kitabın 1984 yılında yazılmış olması ve bu denli verilere ulaşması da çok ilginç.
Küçük bir kitap. Sonunda resimlerden oluşmakta. Gayet tabi okunulabilir. Başlarda sıkılabilirsiniz ama güncel olaylar daha fazla etkileyecektir.

melek meriç bayburt 
27 Ağu 2015 · Kitabı okudu · Beğendi · Puan vermedi

Lise yıllarımda okuduğum bu kitap aradan uzun yıllar geçmesine rağmen hala aklımda kalmıştır. Yazarın farklı bakış açısı olaylara farklı açılardan bakabilmeyi öğretir. Düşünmenin önemini kavratan, düşünce gücünü bana hissettiren bir eser olarak hafızama yer etmiştir.

Eda Arda Ylmz 
26 Eyl 2016 · 6/10 puan

Kitabı okumak istediğimi söylediğim pekçok kişiden,'İnançlarını sorgulayabilirsin tekrar ona göre' diye birşeyler duydum.Kitabı okurken özellikle bekledim ki 'Allah Allah!!!'diyeyim şaşırayım filan ama UFO'larla ilgili bilimsel verilere dayalı yazılmış bir kitap...Allah inancını sorgulayacağım hiçbir kelimeyle karşılaşmamakla beraber,ben hala Piramitlerin nasıl yapıldığını düşünüyorum zaten..Yazar da düşünüyor yani benim gibi...Bilemedim kitaptan çok şey beklemişim sanırım ben..Yine de okunası ...Keyifli okumalar...

Meşrebi Kalender 
 21 Ağu 2016 · Kitabı okudu · Puan vermedi

Tanrıların Arabaları, batı kültürünün sahip olduğu kendini beğenmişlik duygusunun dışavurumundan kaynaklı bir kitap olmanın dışında başka bir şey değildir.

Kendi yaşadığı çağda sahip olamadığı bilim,teknik vb uygulamaların başka uygarlıklar tarafından kullanıldığını gördüğünde kendini avutmak için – Deli Emin gibi “ Şerefsizim benim aklıma gelmişti, gerçek!” diyemediğinden- durumu şu şekilde açıklıyor: “ Benim uygarlığımda daha kanalizasyon sistemi bile yokken; Kıçında donu olmayan, hala tanrılarına insan kurban eden, değerli taşlara “değer “ vermeyen, bu yamyamcıklar mı yapacak bu kadar gelişmiş bir sistemi ? Hadi canım, kesin uzaylılar yapmıştır!”

Aztek, Maya, İnka vb uygarlıkların kullandığı teknoloji gerçekten de diğer tüm toplumların hayal edebileceğinin çok ötesindeydi. Batı bu üstünlüğe hayran olamazdı çünkü , “bunları siz nasıl yaptınız” sorusunu soramayacak kadar meşgul olmalarına sebep olan, bir uygarlığı ortadan kaldıracak kadar – garip olan kılıçları ile değil de getirdikleri hastalıklarla bu uygarlıkları ortadan kaldırdılar - gözü dönmüş bir sömürgecilik zihniyeti damarlarında geziyordu.

Yine de “fizik ötesi” kavramının öyle abartılmaması, sadece henüz fizikle açıklanmadığı ama sabredilirse buna da bilim tarafından bir cevap verileceğini ortaya sürenin de Batı toplumu olması işin trajikomik yanı oluyor.

Söyleyeceklerim aslında yukarıda bitti ama kafamdaki huniden kaynaklı hüsnü kuruntuluğumdan” mütevellit aşağıdakileri de yazıma ekliyorum.

Yukarıda; “çıkarcılık” kaynaklı bir “kolaycılığın” çirkinliğini tam olarak anlatamamış “olma” veya sözlerimden cımbızla laf çekenler “olma” ihtimaline karşı- zorunlu kamuoyu açıklamasıdır:

“Sen, bu evrende bizden başka canlı yok mu?” diyorsun çıkarımını yapanlar olabilir. Onlara cevabım; “ben demiyorum sen öyle anlıyorsun, o yüzden de alt yazı yazmak zorunda kalıyorum!

Öyle tuğla gibi kitaplar okumaya gerek yok, sadece aşağıdaki kısa videoyu seyreden herhangi biri, bu koskoca evrende; bir toz zerresi kadar bile yer kaplamayan dünyada yaşayanların dışında, başka canlı olmadığına inanmanın çok güç olacağını anlayacaktır.

Ama ufolar, insan görünümündeki uzaylılar vb muhabbetlere girenlere, biraz daha Hollywood filmleri seyretmeye devam ederlerse aşırı dozdan beyinlerinin eriyebileceğini ayrıca ara verip İran ve Güneykore filmlerine şans vermelerini tavsiye edeceğim.

https://www.youtube.com/watch?v=1Eh5BpSnBBw

4 /

Kitaptan 42 Alıntı

A juez 
 14 Tem 2017 · Kitabı okudu · Puan vermedi

Ve gerçeği arayanlar, bütün kurumlara kuşkuyla bakmaya koyulmalıdırlar .

Tanrıların Arabaları, Erich Von Daniken (Sayfa 16 - Varlık Yayınları, 77.baskı)Tanrıların Arabaları, Erich Von Daniken (Sayfa 16 - Varlık Yayınları, 77.baskı)

Hayatın yalnız dünyadaki koşular altında geliştiği düşüncesi çoktan
çürütülmüştür. Oksijen ve su
olmayınca hayat da olmaz inancı tümüyle yanlıştır. Öyle ki dünyamızda bile
oksijene gerek duymayan
canlılar vardır. Anaerobik bakteri adı verilen bu yaratıklara oksijen, öldürücü
etki yapmaktadır.

Neden uzayda aynı şekilde yaşayan gelişmiş türler
bulunmasın?

Tanrıların Arabaları, Erich Von Daniken (undefined)Tanrıların Arabaları, Erich Von Daniken (undefined)
mehmet temiz 
11 Eki 2017 · Kitabı okudu · İnceledi · Beğendi · Puan vermedi

Yakın tarihte Hitler şehir meydanlarında yüz binlerce kitabı ateşe verdi. 1966'da aynı şey, Mao devrimi sırasında da yapıldı.

Tanrıların Arabaları, Erich Von Daniken (Sayfa 86 - Artemis Yayınları - Mart - 2017)Tanrıların Arabaları, Erich Von Daniken (Sayfa 86 - Artemis Yayınları - Mart - 2017)
mehmet temiz 
11 Eki 2017 · Kitabı okudu · İnceledi · Beğendi · Puan vermedi

Yakın tarihlere kadar, modern taşıma araçlarımızla 50 ton ağırlığındaki tek parça taşları kaldırabiliyorduk. Bugün çok gelişmiş vinçlerle yüzlerce ton kaldırıyoruz. Fakat atalarımız bunu binlerce yıl önce yapıyordu. Ama nasıl ?

Tanrıların Arabaları, Erich Von Daniken (Sayfa 113 - Artemis Yayınları - Mart - 2017)Tanrıların Arabaları, Erich Von Daniken (Sayfa 113 - Artemis Yayınları - Mart - 2017)
mehmet temiz 
11 Eki 2017 · Kitabı okudu · İnceledi · Beğendi · Puan vermedi

1965 yazında Rus televizyonları, bir haftalığına dondurulmuş iki köpek gösterdi. Hayvanlar, yedinci gün, eritilen buzdan çıkarıldı - inanılmaz ama gerçek - ve eskisi kadar neşeli bir biçimde hayatlarını sürdürdü.

Tanrıların Arabaları, Erich Von Daniken (Sayfa 100 - Artemis Yayınları - Mart - 2017)Tanrıların Arabaları, Erich Von Daniken (Sayfa 100 - Artemis Yayınları - Mart - 2017)
mehmet temiz 
11 Eki 2017 · Kitabı okudu · İnceledi · Beğendi · Puan vermedi

Ne var ki M.S 600 yılında olağanüstü bir şey oldu ! İnsanlar büyük emek ve özveriyle, kan ter içinde yaptıkları şehirleri, görkemli tapınakları, birer sanat şaheseri olan piramitleri, heykelleri ve geniş arenaları birdenbire, sebepsiz yere terkedip gitti. Binalar, caddeler ve taş eserler, büyüyen ormanın içinde kayboldu ve enkaza dönüştü.

Tanrıların Arabaları, Erich Von Daniken (Sayfa 118 - Artemis Yayınları - Mart - 2017)Tanrıların Arabaları, Erich Von Daniken (Sayfa 118 - Artemis Yayınları - Mart - 2017)
mehmet temiz 
10 Eki 2017 · Kitabı okudu · İnceledi · Beğendi · Puan vermedi

Bağdat'ın 160 km güneyindeki Nippur kasabası yakınlarında, 60000 kil tablet bulunmuştu. Artık, tufanı anlatan en eski belge, bir tablette altı sütun halinde yazılmış biçimde elimizde.

Tanrıların Arabaları, Erich Von Daniken (Sayfa 78 - Artemis Yayınları - Mart - 2017)Tanrıların Arabaları, Erich Von Daniken (Sayfa 78 - Artemis Yayınları - Mart - 2017)
A juez 
 14 Tem 2017 · Kitabı okudu · Puan vermedi

Geçmişimizi gerçekten eksiksiz öğrenmek istiyorsak, onları, gizledikleri sırları açılamaya zorlamalıyız. Bu nasıl yapılabilir ?

Arkeolojik araştırmaları modern laboratuvarlar üstlenmelidir .

Tanrıların Arabaları, Erich Von Daniken (Sayfa 16 - Varlık Yayınları , 77.baskı)Tanrıların Arabaları, Erich Von Daniken (Sayfa 16 - Varlık Yayınları , 77.baskı)
Osman Yüksel 
17 Tem 2015 · Kitabı okudu · Beğendi · 9/10 puan

"Şüphecinin en olumlu yanı, her şeyi mümkün kılmasıdır."

Tanrıların Arabaları, Erich Von Daniken (Sayfa 116)Tanrıların Arabaları, Erich Von Daniken (Sayfa 116)
mehmet temiz 
10 Eki 2017 · Kitabı okudu · İnceledi · Beğendi · Puan vermedi

Shub-At mezarlarında yetmişe yakın iskelet, simetrik bir halde, yan yana bulunmuştu. Bu insanların, renkli kıyafetleri içinde, hiç bir acı hissetmeden, belkide zehir etkisiyle gelecek ölümü beklediğini düşünebiliriz. Sarsılmaz bir inançla, mezarda, efendileriyle beraber kendilerini bekleyen ölüme razı geldiler.

Tanrıların Arabaları, Erich Von Daniken (Sayfa 78 - Artemis Yayınları - Mart - 2017)Tanrıların Arabaları, Erich Von Daniken (Sayfa 78 - Artemis Yayınları - Mart - 2017)
5 /