Bir şeyi çok fazla istemek ve tüm planları yalnızca bir şeyin üzerine yapmak doğadaki tüm canlılar için uyum bozucu bir davranıştır. Bir şeyi ancak çok istediğimizde başaracağımıza dair hatalı inançları terk etmek ve başka bir ihtimal daha olduğunu hatırlamak için bir adım geriye atıp önümüze bakmak gerekir. Bu sayede alternatif rotaları görmek mümkün olacaktır.
Duygularımız bize farkına varmakta zorlandığımız pek çok şey söyler. Bazen durmamız bazen devam etmemiz gerektiğini anımsatır. Tamamıyla duyguların işaret ettiği yöne doğru hareket etmenin insanı yanlışlara sürükleme ihtimali bulunmakla beraber, duyguların rehberliği değerlidir. Olumsuz bir duygu ancak yarattığı hissin anlamı üzerine düşündüğümüzde anlam kazanır ve bu acıyı boş yere yaşamamış oluruz. Duygularımızı inkar etmek yerine onlara sahiplenmeliyiz.