"İbrahim'de böyle olmadı. Ona daha ağır bir sınama uygun görüldü, ve İshak'ın kaderi bıçakla beraber, İbrahim'in eline teslim edildi. Ve o, ihtiyar adam biricik umuduyla, orada durup kaldı! Şüphe etmedi, korku ve endişeyle sağa sola bakınmadı, dualarıyla göklere meydan okumadı. O, onu sınayanın her şeye kadir yüce Tanrı olduğunu biliyordu; fakat o, Tanrı buyruğu olunca hiçbir fedakarlığın haddinden büyük olmadığını da biliyordu- ve bıçağı çekti.
"Tanrı erkekle kadını yaratırken,kahramanla şairin yanında hatibi de biçimlendirdi. Şair ya da hatip; kahramanın meziyetlerinden yoksundur, ona ancak hayranlık besleyebilir, aşkla bağlanabilir, onunla sadece neşe bulabilir."