"Atatürk döneminde Almanya'da Hitler, İtalya'da Mussolini, İspanya'da Franco, Rusya'da Stalin vardı. Hitler asker değildi, Mussolini askerlikten kaçmak için ülkesini terk etmiş, uzun süre Lozan'da bulunduktan sonra er olarak askerlik yapmıştı. Stalin ise başçavuştu. O dönemde büyü zaferler kazanmış tek gerçek asker Mustafa Kemal'di. Asker olmayan diktatörlerin hepsi askerin üniforma kullanırken, Mustafa Kemal "mareşal" üniformasını çıkarıp parlamenter sisteme hayat kazandırdı. Bu Atatürk ile döneminin liderleri arasındaki en büyük farkı gösterir. Atatürk cepheden gelip sivil bir rejimi, bir demokrasiyi kuruyor. Savaşmaktan çok diplomasiye önem veriyor. Bu onun ne müthiş bir devlet adamı olduğunu gösteriyor. "
"Büyük insan devrini kendi iradesine mahkum kılar; sıradan insan ise devrinin iradesine mahkum olur. Hasan Ali Yücel gibi bir dev, normal boylu insanlar ve hatta cüceler arasında bakanlık yapmak zorunda kalmıştır."