Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Rabia

Kuramın alternatif kuramlar karşısında savunulması
Sınıfta öğretmenini iyi niyetli sorularıyla,yani gerçekten anlamaya çalıştığı için sıkıştıran bir öğrenci gibi davranmak,bilimsel tavra uygun bir davranıştır.
Reklam
Moğol Fütûhâtının İran Medeniyetine Te’siri
Timur’un torunu Uluğ Bey’in Semerkand’de kırk yıllık idaresi(1409-1449) pek çok yâdigârlar bırakmıştır.Duvarına “ilim tahsil etmek,erkek ve kadın her müslümana farzdır,hadisi yazılı olan Buharâ’daki medrese ile,Semerkand’daki medrese,bu cümledendir.
İran Medeniyeti ve Başka İslâm Memleketlerine Te’siri
Fransızca “katil,mânasında olan assasin sözü,Arapça “haşhaş kullananlar,mânasında olan haşişiyyûn sözünden bozmadır.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Halifelik ve Arap Medeniyetinin Başlangıcı
Felsefe iki büyük kısma taksim olunuyor:Nazarî ve amelî felsefe.Bazıları mantığı nazarî ilimler zümresine sokmaktadır.Diğer birtakımları ise bunun için hususî bir kısım ayırıyorlar.Üçüncü bir sınıf da mantığa felsefenin âleti ismini veriyorlar.Nazarî felsefenin başlıca üç kısmı vardır:İlahiyat,tabiiyat ve bu ikisinin arasında bulunan Riyaziyat.Riyaziyat şu kısımlara bölünmüştür:Hesap(aritmetik),hendese(geometri),hey’et(astronomi) ve musıkî.İşte Ortazaman Avrupası’nda quadrivium’u teşkil eden bilgiler bunlardır.
Reklam
REVİZYONİST GÖRÜŞLERİN KALICILIĞI
Her koşulda,sezonun renklerini haute couture’ün belirlemesi gibi,güncel döngüde hangi ideolojik renklerin aşınıp yıpranacağını da entelektüel moda belirliyordu.
Sayfa 145Kitabı okudu
Fransız Devrimi’nin 100.Yıldönümü’nden 200.Yıldönümü’ne
Daha önce gördüğümüz üzere,Marx’ın düşüncesine paralel olarak sınıf mücadelesinde Devrim’in burjuvazinin zaferi olarak görülmesi fikrinin kaynağı,Restorasyon döneminin burjuva liberalleriydi.
Sayfa 127Kitabı okudu
Fransız Devrimi’nin 100.Yıldönümü’nden 200.Yıldönümü’ne
Michelet’i ve Auguste Comte’u izleyen çekirdek cumhuriyetçiler,kahramanları olarak Danton’u seçerlerken;solcu cumhuriyetçiler ile isyancılar Marat’yı,ya da giderek daha fazla Robespierre’i (tabii burada,onun Üstün Varlık savunuculuğu iddiasını yutması mümkün olmayan ateşli ateistleri istisna olarak ayırmak gerekirdi) kendi adamları sayıyorlardı.
BURJUVAZİNİN ÖTESİNDE
Yenilgiden sonra işçi sınıfı ile burjuva devrimi arasındaki ilişki çok fazla tartışma konusu olmuştu ve bu tartışmalarda sık sık Jakobenizmden,onun doğasından bahsediliyordu.
BURJUVAZİNİN ÖTESİNDE
Kıta Avrupası’nda önemli sosyalist işçi hareketlerinin geliştiği sırada,etkin -isyancı- bir siyasal dönüşüm olarak Fransız Devrimi geleneği,büyük ölçüde işçi sınıfıyla bağlı haline inmiş durumdaydı.
Reklam
Ne kalır bizden geriye
Birbirimizin hayatlarının içindeyiz.Bundan hiç haberdar olmasak da…
Ne Alâkası Var Baba!
Bir de devamlı çay,sigara.Bunlar nasıl değiştirecekler memleketi,nasıl devrim yapacaklar?
Ne Alâkası Var Baba!
Daha imla kurallarını bilmiyorsunuz ki oğlum,nasıl devrim yapacaksınız?
Yetimim,beni göğsüne yasla
Kavisli ve dolaşık geçmişimizse,bozuk düzenimizin teller olmuş.
Kurban
Saklanıp bir şeylerin arkasına,dilsiz rahipler gibi bakıyoruz ölülerimize.
555 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.