Yaşamak için ne çok neden var! Balıkçı teknelerinin etrafında o rutin, sıkıcı dönüp dolaşmadan başka nedenler de var yaşamak için. Cehaletimizi kırabiliriz, becerilerimizi, yeteneklerimizi ve zekâmızı kullanarak kendimizi bulabilir, kendimiz olabiliriz. En önemlisi, özgür olabiliriz! Uçmayı öğrenebiliriz!
Dünyaya ve insanlara karşı derin bir usanç... Arkasından şiddetli bir alâka! Yaşamağa, hayattan kâm almağa oburcasına koşarım. O kadar iştahla ki hırsım hoşa gitmeyecek hâdiselere sebep olur. Nedametle, kendimden ve etrafımdakilerden tiksinti içinde inzivama dönerim.