Şimdi siz Frenk mürebbiyeler elinde büyüyor, kendi lisanınızın güzelliklerini tanımıyor; başka memleketlerin, başka şeylerini öğreniyorsunuz. Onlara benzemek istedikçe kendi benliğinizden uzaklaşıyor, etrafınızdan nefret ediyor, hakikaten sevinç ve saadetten mahrum kalıyorsunuz.
Sayfa 150 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları·Kitabı okudu
“Geriye dönüp baktığımda hep iyi ki diyorum.
İyi ki yolum bu güzel köyde, çoçuklarla, velilerle ve köy halkıyla kesişmiş.
İyi ki öğretmen olmuşum.
İyi ki kalplere dokunmuşum.”
Okurken bir çok duyguyu aynı anda yaşadığım bir kitap. Ben anlamıyorum bu ülkedeki yetkili kişiler güzel işler yapan insanlara neden destek olmak yerine köstek oluyorlar. İhsan hoca gerçekten çok sabırlı bir insan helal olsun. Bu ülkenin gerçekten böyle insanlara ihtiyacı var. Kitabı okurken aynı zamanda bahsettiği videoları da izliyorum. Çok muhteşemler.