Bu felsefeler her zaman kendi görüşüne göre bir dünya yaratır, başka türlüsünü yapması mümkün değildir, felsefe zalim güdünün bizzat kendisidir, en manevi güç istemidir,
"dünyayı yaratma" istemi, causa prima (ilk neden) istemidir.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Yaşamak-bu eylem zaten doğadan farklı olma çabası değil midir? Yaşamak; değer biçmek, tercih etmek, adaletsiz olmak, sınırlı olmak, farklı olmaya çabalamak değil midir? Ve "doğaya uygun yaşamak" ifadesinin aslında "yaşama uygun yaşamak" anlamına geldiğini düşünürsek-"başka" türlüsü nasıl elimizde olabilir? Ne olduğunuzdan ve ne olmanız gerektiğinden yola çıkıp bir ilke belirlemek neden?