"Öldü, hepsi bu. Neden öldüğünün önemi yok. Bir insanın neden öldüğünü sormak saçmadır. Neden öldüğü zamanla unutulur. Yalnızca tek bir sözcük kalır geriye: Öldü."
"Dışımızda gördüğümüz şeyler içimizdekilerin aynısıdır. İçimizdekinin dışında başka bir gerçek yoktur. İnsanların çoğunun gerçeğe bu kadar aykırı bir yaşam sürmesinin nedeni, kendileri dışındaki görüntüleri gerçek saymaları, içlerindeki dünyaya ise asla söz hakkı tanımamalarıdır."
Sayfa 139 - Can yayınları, Demian, Emil Sinclair·Kitabı okudu
"Özlem, dünyaya alabildiğine içtenlikle kucak açış ve yine dünyadan alabildiğine çılgınca bir ayrılış, insanın kendi karanlık ruhuna yakıp kavurucu bir tutkuyla kulak verişi, teslimiyetteki esriklik ve harikuladeliğe karşı derin bir ilgi."