Bu işte varmak yok
Yolun sonu yol çıkar
Dost kalır yanındaki
Olursa senden çıkar
Kalırsın karanlıkta sırtın yaralarla
Ümitsizliğe kapılma heybenden yıldız çıkar
Allah aklı sadece iyi ve kötüyü ayırt edelim diye vermemiş. İyiyle daha iyiyi , kötüyle de daha kötüyü ayıralım diye de vermiş. Nasıl güneş yeşil bir domatese vursa kızartır , mis gibi yapar ama aynı güneş leşe vursa bu sefer de kokutur , berbat bir hale getirir . İşte bu imtihanları da bizim üzerimize vuran güneş gibi. Olgunlaşmaya müsaitsek , kızartacak , lezzetli bir hale getirecek ama çürümeye müsaitsek , leş gibi kokutacak . O yüzden imtihanın farkına varıp , seçmek zorunda olduğumuzu anlamamız lazım .