İnsan olarak doğar herkes;görünürde öyledir.
Aslına bakarsanız iş o kadar kolay değildir.
İnsan doğmak yetmez,insan olarak yaşamak ve öylece ölmek gerekir...
Hazreti Allah, insanları yaratma gayesini, Zâriyât Suresi 55-58. ayet-i kerîmelerde buyurmuştur: "Ben cinleri ve insanları ancak bana ibadet etsinler diye yarattım. Ben onlardan herhangi bir rızık istemiyorum. Beni yedirmelerini de istemiyorum. Şüphesiz ki, rızık veren O sağlam kuvvet sahibi olan Allah'tır."
(Elmalılı Hamdi Yazır Meali)
Zaten insan olduğumuzu en çok başka birine yardım ettiğimizde hissetmez miyiz? (...) Bütün kötülüklere rağmen biz iyi olacağız, iyi kalacağız ve inanın bana bir yerlerde hiç bilmediğimiz insanların yüreğine dokunacağız. Bütün dünyayı iyilikle dolduramasak da kendi dünyamızı iyilikle dolduracağız...