“Tanrı bazen, O'nu yaptığı iyiliklerin ve gerçekleştirdiği dileklerin ötesinde anlayabilelim diye, birine bahşettiği bir lütfu geri çeker. İnsan ruhunu nereye kadar sınayabileceğini bilir ve asla bu noktanın ötesine geçmez.
Böyle anlarda asla, "Tanrı beni yüzüstü bıraktı," dememeliyiz. Tanrı asla böyle bir şey yapmaz; O'nu, bazen de olsa, yüzüstü bırakan bizlerizdir. Tanrı bizi büyük bir sınamaya tabi tuttuğunda, başarılı olabilmemiz için gereken -hatta gereğinden fazla- nimetleri de bize daima sağlar.“
“Hayat, belli bir görevi yerine getirmek için bir hükümdar tarafından başka bir ülkeye yollanan biri gibidir. Söz konusu kişi o ülkeye gidip yüzlerce şey yapabilir, ama verilen görevi yerine getirmediyse hiçbir şey yapmamış sayılır.“