“...doğru eğitim disiplin ister, dedim. Hocam, Müslümanlarda zaten biat kültürü var, diye yanıtladı. Herr Akil, biat ve disiplin aynı şeyler değildir, diye itiraz ettim. Biat, inandığın kişiye hiç sorgulamadan kendini gözü kapalı teslim etmektir. Disiplin ise, mevcut kurallara ve düzene eksizsiz uymak ve aynı anda sürekli sorgulayabilmektir.”
“... gözlerinin içine baktım. Evet,yalan söylüyordu.Pek kolaylıkla...Yani ne etiyle ne de ruhuyla zerre kadar yorulmamıştı. Oysa insan kötü bir iş yapmak zorunda kalırsa, hiç değilse ruhuyla yorulur.”