Faydalı olma gayesiyle yazılmış bir kitap. Alıntılayabileceğiniz birçok güzel ifade var. Ancak kesinlikle okunması gereken bir kitap mıdır, bilemiyorum.
Depresyon ve getirdiği olumsuzluklardan kurtulmak için bilişsel terapi niteliğinde bir kitap. Kitabın başlangıcında yazarın öncelikle kitabın depresyon tedavisinde ne kadar etkili olabileceğini kanıtlamaya çalışıyor olması bana bir miktar samimiyetsiz gelse de okumaya devam ettikçe yazara kendimi o kadar yakın hissettim ki kitap bittiğinde sanki gerçekten bir insana veda ediyormuş gibiydim. Kitaba başladığımda orta(kitaptaki depresyon ölçeğine göre) şiddette bir depresyonum vardı ama kitabı henüz bitirmeden kendimi birçok konuda oldukça rahatlamış hissettiğimi fark ettim. Duygularımızı ancak ve ancak kendi zihnimizdeki düşüncelerle yönlendirebileceğimizi , başkalarından kaynaklandığından emin olduğumuz bazı duygularımızın bile tamamen kendi düşüncelerimizin eseri olduğunu anladım. Depresyonunuz yoksa bile bu kitabı okumak size birçok konuda farkındalık kazandıracak ve bir yakınınızın veya kendinizin karşılaşabileceği olası bir depresyonda aslında hissettiğiniz şeylerin çarpıtılmış birçok düşünceden kaynaklandığını , gerçeklerle bağlantısı olmadığını bilmek çok işinize yarayacak.