Schopenhauer

9/10
·302 syf.··
2021 5. kitabı
Çok ilginç bir roman, kendine has bir havası var. Aynı anda bütün karakterlerin ne düşündüğünü anlayabiliyorsunuz. Sonu çok acayip bitti. "NE" diye kaldım. Çok beğendim ama kitabı tam anlayamamış gibi hissediyorum ya da şu an tam sindiremedim, bilmiyorum. Başyapıt mı? Hem evet hem hayır. Kesin olan tek bir şey var, Stefan Zweig kitaplarından daha çok okunmayı hak ediyor. 15.05.21 Eklemelerim: Evet kitap beni bazı şeyleri düşünmeye itti. Almanya hakkında olumsuzlaşan düşüncelerim bu kitaptan sonra daha da olumsuz oldu. Aslında genel olarak insanlık hakkında düşüncelerim olumsuzlaştı. Yıl olmuş 2021 hala bir sürü ülke bir sürü insan kendini düşünüyor. İnsanlık için üretim yapalım, doğayı katledelim, çöplerimiz uzayda salınsın, ozon tabakası delinsin, iklimler değişsin hiç fark etmez. Deterjandan bin çeşit üretelim, telefondan bin çeşit üretelim, arabadan bin çeşit üretelim sonra "insanlık" hangisi daha iyi diye araştırsın bulsun en iyisini, en iyisini araştırırken harcadığı vaktin hiçbir değeri yok. Bu ürünler üretilirken insanların harcadığı zamanın hiç değeri yok. Kullanılmayan , ziyan olan ürünlerin ve gezegene verdiğimiz zararın hiç önemi yok. Sahi biz neden üretim yapıp duruyoruz ya? Çeşit çeşit plastik oyuncak, tabak, paket. Gerçekten bunun insanlığa faydası var mı? Bir yerlerde bazı insanların açlık, susuzluk çekmesini neden kabul edip saçma sapan şeyler üretip tüketmeye odaklıyız? İnsanlara eğitim verip verip, "savaş" gibi akıl almaz şeyleri nasıl normal karşılayabiliyoruz bu çağda hala? Yetmedi mi dünya savaşı? Nedir bu eğitim? Normalimizi küçük zihinlere kabul ettirmek. Her öğretmenin normali o kadar farklı ki... Her ailenin normali o kadar farklı ki... Olmuyor hala aynı hatalarla devam ediyoruz. Corona yüzünden evimizden çıkmıyoruz ama hayalimiz eskiye dönmek
Bok Yoluna GitmekErich Kästner · Sel Yayınları · 201660 okunma
Reklam

Schopenhauer

, bir kitap okudu
9/10
·302 syf.··
2021 5. kitabı
Erich Kästner
8.8/10 · 60 okunma
Yaşamımız rastlantı, ölmemiz kesin
Eliyle ağzını silen Fabian iğrendi. Kim bilir Cornelia'nın dudakları aradaki zamanda nerelere dokunmuştu? Dişlerini fırçalamış olması neyi değiştirirdi? Tiksinti hijyenle alt edilebilir miydi? sokağın karşısına geçen Fabian Parka girdi. ahlak en iyi vücut bakımıydı. oksijenli su ile gargara yapmak yeterli değildi. derken birden geçen geceyi nerede geçirdiğini hatırladı
Sayfa 167·Kitabı okudu