Freud, kişilik gelişiminin ilk beş yıl içerisinde tamamlandığını ve ilerleyen yaşlarda çok önemli değişiklikler olmayacağını söylüyordu. Bu da beş yıl içerisinde çocuğa verilen eğitimi, yaklaşım tarzını ve çocuğa yönelik bakış açısını daha da önemli hale getiriyordu. Bu o dönem için çok iddialı bir kuramdı ama bugün de biliyoruz ki anadil ilk beş yılda öğreniliyor. Dil gibi karmaşık bir hususun bile bu yaşlarda öğrenildiği düşünülürse, diğer şeylerin de o yaşlarda karakterde biçim alması gayet doğal bir durum.
Çocuk, ona söylenenlerle değil, ondan gizlenenlerle daha çok ilgilenir. Ebeveynlerin farkında bile olmadan sergilediği davranışlar ya da konuştuğu şeyler çocuğun kimliğini oluşturmakta, davranışlarına şekil vermektedir. Çocuk için bu dönemin çok önemli olduğunu fark edebilen ebeveynler; davranışlarına ve söyledikleri şeylere dikkat ederek çocuğun gelişimine olumlu yönde katkı sağlayabilirler.