Bütün diktatörlükler güzelliğe şüpheyle bakar. Çünkü güzellik, hissetme özgürlüğü demektir; denetlenemeyen bir hayat ifadesi, bir coşku yaşantısıdır. O yüzden sahip olduğu yaşamsal enerji kurulu düzeni tehdit eder kimi muktedirlerin gözünde. Çünkü ölmeye yatmışlara hayat öpücüğü verebilir, ruhları kanatlandırabilir.
"Neden ben?" sorusunun beşeri planda bir cevabı yoktur ve ona sebepler dairesinde cevap aramak beyhudedir. Başka bir yaklaşım bize daha mümkün bir dünyanın kapılarını aralar. "Neden ben olmayayım?" Kimse hayatta talihsizlik ve trajediden bağışık olmadığına göre, neden o ben olmayayım?