1919 'da İstanbul'a sığınmış Rus sayısı 170 bindi. Çatalca ve Gelibolu'da kamplara yerleştirdiler. 100 binden fazlası ABD ye gitti. Geri kalanı İstanbul'a yerleşti.
Bizim kaybettiğimiz esir şehrimiz... İstanbul...
Onlar için sığındıkları özgürlük limanıydı!