"Bence asıl saadet bir yığın güzel ve iyi şeyin arasında yaşayıp kederlerden, kötülüklerden, insanların ikiyüzlülüğünden, yalancılığından, gaddarlığından, bütün bunlara rağmen yüreğimizi sızlatan sefaletinden, aczinden bihaber bulunarak dünyayı neşe içinde temaşa etmek de değil, bütün acı ve çirkin realiteleri gördüğümüz insani keder ve korkulardan hissemizi aldığımız halde hiçbir zaman yaşama şevkimizi kırmamamızdadır."