Depresyon mu? Hayallerin yitirilmesi ve güzel düşlerin yok olmasına verilen tepki, çevresindeki dünyadan 'insana hayır kalmadığı' ve hep birlikte ister istemez gümbürtüye gittiğimiz, bu çöküşe direnmek ya da hiç değilse gidişatı değiştirmek için elimizden hiçbir şeyin gelmediği duygusu.
Yaşanacak başka bir hayat yoktur. Michel Foucault'nun da dediği gibi, hayatta izleyeceğimiz yolu yaratmak ve bu yolu yaratırken aynı zamanda kendimizi de yaratmaktan başka çaremiz yoktur.