Hiçbir şeyi unutmamış olmanın bana ne yararı var, gözlerinin önünde uzanan ufka erişememek, budur insanın katlanamadığı, içinde olmadığımız gemi bizi alıp götürsün isteriz,.. ah koca rıhtım taşa duyulan bir özlem...*
*Saramago
Hayaller kurarken bir deniz rıhtımının ucunda
Güneş terkederdi bulunduğum yeri,bırakırdı ardında o kızıl rengini vururdu yüzüme yutkunamadığım gerçekleri.
Boş hayat
Tıpkı bakışlarındaki o anlamsız ifade gibi
Öyle monoton ki dünya
Hem uçsuz bucaksız
Hem de bir ömür ve mümkünatla sınırlanmış
Söyleyemiyorum annemi özledigimi
En derinime gömdüğüm yerde mi şimdi
Dağları babam bellemisim de
O sebeple severmişim hep
Seni sen diyebileceğim herkesi yitirdim
Ben bu aşkı yüreğimden bitirdim
Yıkılsa da dünya
Başlasa da kıyamet
Narin ruhuma bulamaz oldum bir deri bir kıyafet
Ne olur sen artık bul beni zahmet et
Seni beklerken filizlendi beynim
Kararıp cürüdü aklım
Sen gelmedin diye
Ben bir bataklığa battım
Dönmese de kör talihim kara bahtım
Bulunur bu gemiyi de batirmayacak bir rıhtım
Sen sen diye diye lak lak ettim geceyle
Bitirdim meramımı tek heceyle
Dedim küllün muradım aşktır benim
Ben seni sen gelmesen de beklerim...
Böylesine derin bir kimsesizliğin ortasına bırakılmasaydım eğer, sığınacak soğuk bir taş duvar bile saray görünürdü gözüme. Ruhumun kırıklarından süzülen o buruk keder, her gece kadehimden taşan bir zehir gibi doluyor içime. Kaygılarımın nihayete erdiği, zihnimin o gürültülü koridorlarının sustuğu bir rıhtım arıyorum. Adımlarıma eşlik eden bu tekinsiz yollar bitse artık; içimde biriken o öfkeyi, o kırgın sitemleri kusmadan, huzurlu bir uykunun kollarına bıraksam kendimi. Göz pınarlarımda biriken o çaresiz yaşlar kurusa da, sabaha uyanırken aynada gördüğüm yüz kendime yabancı gelmese...
Rûken..
Hep bir rıhtım kaçkını..
Bir kaydırak köşesi, mahsun bakışlı..
Sûni bir dinlenmeydi.
Rotası kendinden geçmiş..🌊
---
Bir demir mi atılmış, ne!
Umutlar her bir tarafa saçılmış.
Kaçkın, rıhtımda bir direniş tiyatrosunda oynar..
Bütün d`inle(n)melerin ininde.
Gecenin iffetinde...🌃
S`✍🏽