Bir şeyler yapabilecek bir adam, bunu değerli bulmadığı için yapmyor ve kalbinin derinliklerinde, her zaman bunu yapmadığı için pişmanlık duyuyor; bunu yapmanın getireceği ödülleri gizliden gizliye alaya alıyor, ama daha da büyük bir gizlilik içinde, bunu yapmış olsaydı yaşayacağı keyfin ve
alacağı ödüllerin özlemini çekiyor."
Acı çekerken aklına dünyanin dört bir yanında açlıktan ölmek üzere olan binlerce insan gelmişti, ama şimdi
ziyafetten yeni kalkmışçasına toktu ve açlık çeken insanlar artık zihnini meşgul etmiyordu. Onları unutmuştu ve
şındi bir âşık olarak dünyadaki sayısız âşığı düşünüyordu.