Gerçek aşkın, dindarlıktan çok farkı olmadığına yürekten inanıyorum. Küçük hanımı her gördüğümde güzelleştiğim hissine kapılırdım. Onu düşününce asil ruhunun beni de yükselttiğini hissederdim. Eğer aşk denilen gizemin iki ucu varsa ve üstteki uç kutsal hisleri uyandırır, alttaki uç ise şehveti uyandırır dersek, benim aşkım şüphesiz ki üst uç taraftaydı.
... senin tanıdığın "ben", dünya ahvalinden kirlenmiş olan "ben"im. Eğer bu kirlilikle geçen yılların sayısı arttıkça kişi "üstat" oluyorsa, o zaman muhakkak senin üstadınım.
Ahlaklı bir adam olarak doğdum. Ahlaklı bir adam olarak büyütüldüm. Bu ahlak anlayışının, zamane gençliğininkinden çok farklı tarafları olabilir. Yanlış olsa bile, bizzat bana aittir. Eğreti olarak kiraladığım bir giysi değil.
"... Görüşleriniz, geçmişinize dayandığından bunu önemsiyorum. Bu iki konuyu birbirinden ayırırsak bence değersizleşirler. Bana bağışladığınız bu içine ruh üflenmemiş oyuncak bebek, beni avutamaz."