Yılın ilk kitap yorumu!!!
Hem de en sevdiğim yazarın kitabına!!!
Konusu:
Yazarımızın kurduğu evrende -çoğunlukla olaylar Gatlon şehrinde geçiyor- "Dâhi" adını verdiğimiz süper güçlere sahip olan insanlar var. Süper güçlere sahip olmayan insanlar dâhileri hor görüp toplum içinde dışlıyorlar. Dışlanan insanlardan biri olan Alec Artino -Anarşinin Ası- kendisi gibi dahi olan insanlara daha iyi bir yaşam olanağı sağlamak için Anarşistler adını verdiği grubu ile bir tiran misali yönetimi zorla ele geçiriyor. Bu sırada dâhiler ne kadar iyi yaşam koşullarına sahip olmuş olsalar da çok fazla kan dökülüyor ve şehirdeki suç oranları bir hayli artıyor. Bunu gören bir başka dâhi grubu -Muhalifler- bu duruma dur demek için Anarşistler ile savaş yapıyor ve savaştan Anarşistler mağlup olarak ayrılıyor. Bu savaşta Anarşinin Ası ölüyor.
Anarşinin Ası ölmeden bir yıl öncesinde, Alec'in erkek kardeşini, onun eşini ve yeğenini Katalaklar adındaki bir çete öldürüyor. Bu kıyımdan sağ çıkan Nova adındaki kızımız -Kâbus- Muhaliflere hayran olarak yetiştirilmiş bir çocuk iken Muhaliflerin ailesini koruyamamasına aşırı derecede öfkeleniyor. Ailesinin ölümü, Nova'ya doğuştan gelen "insanları dokunuşu ile uyutma" gücüne ek olarak "hiçbir şekilde uyumama" gücü kazandırıyor. Sonrasında Nova, amcasının -Anarşinin Ası- yanına yerleşip bir anarşist olarak yetiştiriliyor. Kitap sonrasında 10 yıl sonrasına geçiyor. Bizler hedefi Muhalifleri içten yok edip ailesinin intikamını almak isteyen bir kız görüyoruz. Başrol kızımız bu amacını gerçekleştirmek için Muhalif seçme (evet böyle yarışmaları var bunların) yarışmasına katılıyor ve Muhaliflerden Kaptan Krom ve Korku Bekçisi'nin oğulları olan Adrian'ın takımına giriyor. Bir yandan Muhaliflerin sistemi hakkında bilgi toplayıp onları yok etmek isterken bir