Ben diyememek, yani ilişkilerde kendinden çok başkalarının düşünce ve duygularına göre hareket etmek, insanın bu dünyadaki varlığını inkar etmesi, varolamaması gibi bir şeydir.
-"Ablasına sinir buhranları geliyormuş."
-"Evlensin. Kurtulur."
-"Üniversitede okuyor."
-"İyi ya, bıraksın okumayı falan, evlensin. Kızlarda sinir buhranları başladımı evlendirmeli, evli kadında başlarsa boşandırmalı. Bire birdir.
-" Hani sen genellemelerden iğrenirsin!"
-" Genelleme değil ki bu! Daraltma bile denebilir."
İçini böyle çırılçıplak açan birinin, artık bunları gören insanı sevemeyeceğini sanıyordu. 'Beni bırakırsa bunları anlattığı için bırakacak' diye düşündü.