"Kitaplar bir zihnin, en saf özü, en
mükemmel suretidir ve bu yüzden her
zaman karşılıklı konuşmadan, hatta en
büyük kafanın sohbetinden bile çok daha
büyük bir değere sahiptir."
Okuyan elbette “okumak insana ne kazandırır ?” sorusunu bu raddeye düşürmez .Onun okumanın insana kazandırdığından şüphesi yoktur.O okuyarak hiç olmazsa neyin kuşku doğurucu ,neyin kuşkuya yer bırakmayacak kadar açık, neyin delile muhtaç ve neyin ispattan vereste olduğunu öğrenmiştir ,ki bu da az bir şey değildir.