Öyle bir gençlik ki cesur,ayık...ve devrimci olmalıdır.Biz yirmi yaşında Haydutları yazan Schiller gibi bir dehaya muhtacız.Bize bir Grabbe bir Heinrich Heine ister.Bize bir deha, hamleci bir zeka gerek.Biz romantizmden uzak,realizme yakın bir gençlik arıyoruz; öyle bir gençlik ki hassasiyeti bir yana bırakacak, objektif ve hakim,hayatın karanlık sayfalarına cesaretle bakacaktır.Biz gençlere muhtacız, dünyayı olduğu gibi görüp seven bir nesle muhtacız.Gerçeği her şeyin üstünde tutan; planlar, tasavvurları olan bir nesle muhtacız.Bu tasavvurların öyle çok derin hikmetler olmasına da lüzum yok.Bunlar öyle eksiksiz, olgun,süzülmüş şeyler olsun demiyoruz asla! Bir çığlık olsun,gönüllerinden kopan bir haykırış olsun.Soru,ümit, açlık!