“Madan”
Bu gece 2000’lerin başına, çocukluğumuza ışınlanalım. Bu şarkıyı yıllarca aradım ve birkaç ay önce bir kahve dükkanında tesadüfen remix versiyonu çalınca adını buldum. Sözlerini uydurarak ve bağırarak söylediğimiz “o” şarkının anlamını şimdi öğrendim. Hepimize umut olsun 🪘🏝️🪇 youtu.be/4vmLW8Tqg14?si=... Salif Keita'nın "Madan" şarkısı Bambara dilinde söyleniyor. Şarkının tekrarlayan dizelerinde "O laka lamma le" ve "Se jolaka lamma le" kelimeleri kullanılarak hipnotik bir ritim yaratılıyor. Şarkının sözleri oldukça basit ama derin bir mesaj taşıyor. "Ay ihe geba geta singurna yeah" ve "Ilina ina nara sa" dizeleri kabaca "Dünya büyük bir yer ve hepimiz farklı geçmişlerden geliyoruz" anlamına geliyor. Bu, insanların nereden geldiklerine bakılmaksızın bir araya gelmelerini amaçlayan güzel bir duygu. Şarkının nakaratı olan "Ori tali ma je'ye", Keita'nın annesinin ona sık sık söylediği bir ifadedir. Kabaca "Oğlum, endişelenme, her şey yoluna girecek" anlamına gelir. Şarkı, dinleyicilere durumları ne kadar zor olursa olsun umut olduğunu hatırlatmayı amaçlar. "A sid la nemma ra do m'sebbe toggorro no yee" ve "Tama yoo pabba yo" dizeleri, insanların zor zamanlarla karşılaştıklarında bile geleneklerinde ve inançlarında teselli bulabilecekleri şeklinde yorumlanabilir. Not: Yukarıdaki açıklamayı Web’te buldum ve çok hoşuma gitti, bu yüzden değiştirmeden alıntıladım. Cümle cümle çeviri için: sonichits.com/video/Salif_Kei...
FİLİSTİN VE DOĞU TÜRKISTAN için KOPYALAYIN ve PAYLAŞIN LÜTFEN 🇵🇸 Mis, Piyale, ŞOK MARKET, NUTELLA, Godiva, Filiz Makarna, JOHNSON, TEFAL, İKEA, NAMET, TEMU BOYKOT, MIGROS, CARREFOUR SA, MILKA, ÜLKER, CAPPY, fanta, coca cola, apple, iPhone (telefon, pc alırken diğer markalara da bakmanızı öneririm), nike, phillips, remington, adidas, converse, Disney, Disnep, getir, garnier, loreal, elidor, pallette, elseve, gliss, mango, netflix, amazon trendyol, hepsiburada, HM, idefix, Zara, Falım, Fruko, Sprite, 7up, Burn, Kotex, kahve dünyası boykottur Bismillahirrahmanirrahim "Zulmedenlere destek olmayın, yoksa ateş size de dokunur." (Hûd Suresi 113. Ayet) Sadakallahü’l-azîm boykot takibini buradan yapabilirsiniz: boykot.co 🇵🇸🇵🇸🇵🇸 Google Chrome boykot, aza indirgemek için StartPage kullanmanızı tavsiye ederim. Bismillahirrahmanirrahim, “Sana yakîn (ölüm) gelinceye kadar Rabbine ibadet et.” (Hicr, 99) Sadakallahü’l-azîm. ibrahim tatlises israilde konser vermiştir. (genel bilgi, paylaşmak yararlı olacaktır, bilmeyenler için) İstiklâl Marşı'mızın yazarı Mehmet Akif Ersoy ezan okunurken saygı duruşunda beklermiş Sezen Aksu, Hz. Adem ve Hz. Havva Annemize bir şarkısında cahil demiştir. Haluk Bilginer Allah ile alakalı uygunsuz bir ifade söyledi.
#GazzeİçinBirleşelim
Reklam
Êşa kû neyê li ser ziman, dil perçe dike...
Kurdî
ŞAİR Mi, ŞİİR Mİ?
Her kadın şâ(i)irdir, her adam okuyamaz!..
Kadın-Fikir
FİLİSTİN VE DOĞU TÜRKISTAN için KOPYALAYIN ve PAYLAŞIN LÜTFEN 🇵🇸 Mis, Piyale, ŞOK MARKET, NUTELLA, Godiva, Filiz Makarna, JOHNSON, TEFAL, İKEA, NAMET, TEMU BOYKOT, MIGROS, CARREFOUR SA, MILKA, ÜLKER, CAPPY, fanta, coca cola, apple, iPhone (telefon, pc alırken diğer markalara da bakmanızı öneririm), nike, phillips, remington, adidas, converse, Disney, Disnep, getir, garnier, loreal, elidor, pallette, elseve, gliss, mango, netflix, amazon trendyol, hepsiburada, HM, idefix, Zara, Falım, Fruko, Sprite, 7up, Burn, Kotex, kahve dünyası boykottur Bismillahirrahmanirrahim "Zulmedenlere destek olmayın, yoksa ateş size de dokunur." (Hûd Suresi 113. Ayet) Sadakallahü’l-azîm boykot takibini buradan yapabilirsiniz: boykot.co 🇵🇸🇵🇸🇵🇸 Google Chrome boykot, aza indirgemek için StartPage kullanmanızı tavsiye ederim. Bismillahirrahmanirrahim, “Sana yakîn (ölüm) gelinceye kadar Rabbine ibadet et.” (Hicr, 99) Sadakallahü’l-azîm. ibrahim tatlises israilde konser vermiştir. (genel bilgi, paylaşmak yararlı olacaktır, bilmeyenler için) İstiklâl Marşı'mızın yazarı Mehmet Akif Ersoy ezan okunurken saygı duruşunda beklermiş Sezen Aksu, Hz. Adem ve Hz. Havva Annemize bir şarkısında cahil demiştir. Haluk Bilginer Allah ile alakalı uygunsuz bir ifade söyledi.
'Aşk güzeldir karşılığı varsa karşılıksız da severim söz konusu "VATAN" sa
Reklam
Reklam