İnsan ya bir şeyleri çok istediği ve o sırada sahip olmadığı için acı çekiyordu ya da o anda yaşadığı güzel bir şeyin bir gün sona ereceğini düşünerek acı çekiyordu.
Çünkü zihin bir şeyden zevk alıyorsa onun sonsuza kadar sürmesini arzuluyor, hoşlanmıyorsa kaçıyordu.
Bu nedenle güzel bir süreç yaşayanlar o anın keyfine varamaz, onun biteceğinden, son bulacağından, ellerinden alınacağından korkar ve üzülürler.
-"Ya ne için kılınır namaz amaç O'nu hoşnut etmek değilse?"
+"Bir insanda aşk ulaşınca kemale, sarhoşluğundan bakmaz olur sevgiliye. O vakit küfür bile namaz görünür âşıkların gözüne."
Nöbette geceleyin ses geliyor dağlardan
Artık bir dönüşün yok düştüğün o yollardan
Yar beni o yar beni, İlle de yar o yar beni
Dağdan gelen ses değil, Mezara yar koyar beni
Şehirler güler ama, Kurt gibi kapar seni
Hayat güzeldir ama, Sermaye yapar seni...