Kadir İnanır çok başka bir ruhla özdeşleşmiş biriydi. İnsanlığıyla, yakışıklılığıyla, duruşuyla, edası ve bakışıyla, yaşamının her alanında inşa ettiği, filmlerinden alışık olduğumuz karakter sahibi varlığı, adaletsizliğe isyanı ve düşünceleriyle onurlu bir hayat sürdü.
Bu ülkede hep ezilenlerin, yok sayılanların, zulme uğrayanların yanında durdu. 12 Eylül darbesinin gedikli paşalarından yeni dönemin faşist ırkçı kifayetsizlerine kadar sözünü egemenlerden hiç sakınmadı. Eğilmedi, bükülmedi. Hep doğrudan, barıştan, bağımsız bir ülkeden taraf oldu. Bir insana yaraşır biçimde gelip geçti bu hayattan.
Şimdi gülüşünde asılı kalmış bir dünya özlemidir bizi inciten. Ruhun şad olsun.