Az uyumanın öğrenme güçlüğüne, görme problemlerine, baş ağrısı ve mide sorunlarına yol açtığı bilinmekteydi. Aynı zamanda kilo artışına ve soğuk algınlığına yatkınlığı da artırırdı. Duygu durumunda dengesizlikler oluştururdu. Fizyolog, zamanında Ushan'ın kendisine uykuyla ilgili anlattıklarını hatırladı. Adam uyku konusunda çok hassastı. Galen'i gördüğünde "Bak çocuk" derdi, "Uyku şart. Çünkü ne zaman az uyusam ya da uykum bölünse kafam sepet gibi oluyor".
Açlık merkezi ile öfke merkezi çok yakın bir ilişki içindeyken, tokluk merkezi ve kendinizi iyi hissettiren merkezler yakın ilişkideydi. O nedenle aç insan çok çabuk öfkelenirken, güzel bir yemekten kalkmış kişi huzur içinde olurdu. O yüzden ikna etmek istediğiniz biri varsa yapılacak en akıllıca şeylerden biri ona yemek yedirmekti. Şöyle güzel bir yemekten sonra masa başında kavga edecek insan sayısı gerçekten azdı.