Orta derece spoiler içerir :D
8/10
·192 syf.··
2025 1. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 08 Mayıs 2025 17:16
Simyacı... Ne güzel bir kitap ama. Kitabı az önce bitirdim. Beni içine çekmeyi başaran, merakla okumayı devam ettirdiğim nadir kitaplardan biri oldu. Kitabın içinde çok sayıda alıntılanmaya değecek cümle vardı. Hepsini buradan paylaştım, bakabilirsiniz <3 Açıkçası "Simyacı" kitabına biraz önyargılıydım. Sebebi ise bu kitabı önceden yarım bırakmıştım (ki yarım bıraktığım kitaplara tekrar başlamaktan çok hoşlanmam.) ve bu oldukça kült bir kitap olup herkesin kesinlikle okuması gereken bir kitap olarak gösterilmesiydi. (ki bundanda pek hoşlanmam.) Ama artık kitabı bitirdim ve benim için de gerçekten etkileyici bir kitap olduğunu düşünüyorum. Bu arada kitabın konusunu direkt atladım. Ondan da bir kısaca bahsedeyim: Kitap, Santiago adında bir delikanlının Mısır piramitlerindeki gizli bir hazineyle ilgili bir rüyayı iki defa görmesi sonucu kişisel menkıbesini gerçekleştirme yolundaki yaşam hikayesini ele almakta. (Fakat Santiago sonlara doğru gerçek hazinenin yolculuğun kendisi olduğunu anlıyor.) Ayrıca birçok kişinin incelemelerinde kitabı öğütlü cümlelerle boğmasından yakındığını gördüm. Ve bundan dolayı sıkıcı bir kitap olduğunu söyleyenler de olmuş. Açıkçası bunu gördüğümde epeyce bir şaşırdım. Bence yazar öğütleri cümlelerle çok iyi bir şekilde harmanlamış ve bu güzel öğütleri sıkıcılıktan kurtarmış. En azından benim deneyimim böyle oldu. Ve kitabın içindeki aşk kısmının kitaba çok yakıştığını, renk kattığını düşünüyorum. Kitabı okurken keşke kitapta aşk konusu da olsa diye düşünmeden duramıyordum ki güzel bir şekilde eklenmiş :) Ayrıca kitapta sonradan rastlantısal olarak fark ettiğim, güzel, hoşuma giden bir duruma rastladım. Kitabın 46. sayfasında şöyle bir bölüm var: "Rüzgarın özgürlüğünü kıskandı delikanlı ve onun gibi olabileceğini anladı. Kendisinden başka hiçbir
1000Kitap
SimyacıPaulo Coelho · Can Yayınları · 2024246,9bin okunma
Puan vermedi·185 syf.··
2024 5. kitabı
Yine bir "Mustafa Kutlu" eseri. Mustafa Kutlu dendi mi çantalar toplanır kısa sade bir yolculuğa çıkılır.Seyahatin nereye olduğu önemsizin her bir geçilen yoldan sevgi,şefkat toplanıp biraz da büyüyerek geri dönülür. Büyümek demişken kitabın son cümlesi ile girizgah yapalım o zaman. " Ben büyüdüm galiba.Masal bitti" Yazar da tam bunu istemiş eserde.Es geçtiğimiz o sokaklarda dolaşarak yaş alıp geri dönmemizi.Koca bir farkındalığı yüreğimizde hissetmemizi. Girelim o zaman o sokağa.Samyeli rüzgarının tepede olduğu kuşların ötüştüğü o "Rüzgarlı Pazar'a" Çoğu o gün içinde bitecek parasını kazanmak için açmış tezgahını.Yarını sorsan cepler boş ama olsun hepsinin yüreğinde koca bir umut, yüzlerde eksik olmayan o gülümseme. Gözlerimizi hemen açıp atıyoruz adımlarımızı sol tarafımızda "Duran" beliriyor.Dört çocuklu bir ailenin hayatta kalabilen tek avladı.Hemen yanında "Çiçekçi Cemile" güzel kokulu çiçekleri ile hazır ve nazır bir şekilde.Biraz ötede evvelden kör "Nimet" engel tanımadan açar tezgahını biraz olsun kendi ayakları üzerinden durmak isteyen kadın dedik mi bir de engel dedik mi sizin de aklınızda eksik olmayan bela kelimesi belirdi bilirim.Ee tabi pazarın eksik olmayan belası Pislik Ateş". Köşede gözlerini ona dikmiş bir atak yapsın diye beliren gönül adamı 'Battal Abi". Biter mi bitmez "Çaycı Cino" , tahsili yarım kalmış "Doktor" niye yarım kalmış bilinmez herkesin ağzında ayrı bir söylenti.Hiç biri bizi alakadar etmez tabi sonucunda o pazarda kanayan ele yara bandı. Biraz günümüzü çevirelim akşama açalım başka tezgahları pazarımıza hemen göreceğiz Akşamcı "Dürümcü Baba" ve tabi değinmeden geçmek olmayan sonradan kör olma "Cesur" ve unuttuğum, değinmediğim kişiler affola. Ufak bir kahraman tenzilinde bile dolaştık aslında o sokaklarda, her birinin
Rüzgarlı PazarMustafa Kutlu · Dergâh Yayınları · 20114,378 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
10/10
·368 syf.··
Beğendi
·
2021 27. kitabı
·
26 saatte okudu
·
Okunma: 07 Şubat 2021 15:11
Bu Bir "Vahşi" Romanı... . Yalnız kalmışların dostu yalnızlık oluyordu... Yılanlar, akrepler ve çıyanlarla dost oluyor, kötülüğün göğsünden kin ve İntikam verileri emiyordu Vahşi... . Rüzgar esecek.. Poyraz, Lodos, Fırtına haykıracak.. Kasırga, Boran, Tayfun tozu dumana katacak.. Alize, Meltem, Samyeli usulca kulaklarımıza fısıldayacak.. Onlar dile gelecek anlatacak, biz dinleyeceğiz... Bir Vahşi 'yi anlatacak, bir Hamza' yı... Bir Mekke'ye esecek, bir Medine 'de durulacak... . Yıl 571,Cahiliye dönemi... Vahşiliğin, caniliğin, cahilliğin güneş patlamalarına eşdeğer olduğu zamanlar.. Asrın adı cahiliye olunca, sorunlara aranan ve bulunan çözümlerin de cahilce olduğu, kız çocuklarının diri diri gömüldüğü o kara yıllar... Kutlu bir doğum müjdeledi rüzgar... Öyle bir esti ki, gül kokusu yayıldı Mekke sokaklarında... . Kutlu doğumdan 12 yıl sonra, vahşi doğuma tanıklık ediyordu bu kez alize rüzgarı. Öyle öfkeli doğdu ki Vahşi, öyle ağlıyordu ki, babası adını "Vahşi" koydu. Teni gibi bahtı da kara yazılmıştı Vahşi 'nin.. Önce ailesi dışladı, suçladı.. Sonra çevresi.. Hep suçlu çıkarılan Vahşi, sonunda Suçlu olmayı öğrendi.. Özgürlüğünü alabilmek için çok canlara kıydı.. Özgürlüğünün bedeli Hamza dediler, O' nun da canına kıydı... Özgürlüğün esaretiyle de, işte tam o gün tanıştı.. . Hz. Muhammed (sav), doğumunu, çocukluğunu, islmiyeti yayma mücadelesini, Aslan avcısı yiğit Hamza 'nın cesaretini, şehadetini, kara bir esirin, yıkılmışlığını, özgürlük hayallerini,Vahşi' nin acılarla dolu hayatını, yaptığı hataları ve affedilmek için yakarışını @senerisleyen Hocamın kaleminden mutlaka okumalısınız der, hepinize şimdiden keyifli okumalar dilerim
RammahŞener İşleyen · Az Kitap Yayınları · 201785 okunma