Kutup Yıldızı

Kutup Yıldızı
@sanatname_
Kitaplar, insana yol gösteren Kutup Yıldızı gibidir. Okudukça aydınlanılır.
10/10
·112 syf.··
Beğendi
·
2022 10. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 05 Ekim 2022 15:54
Ben eleştirilerin aksine kitabı genel anlamda beğendim tolstoyun düşüncelerine katıldığım katılmadığım noktalar oldu ama sanki bana kadınla erkeğe eşit mesafeden bakıyormuş gibi geldi adamıda yerdi kadınıda ama bence kadın düşmanı kesinlikle değil bence anlatmak istediğini anladım daha doğrusu üremeyi şehvet değil daha aklı başımızla kendimize hakim olarak yapmalıyız ben bunu çıkardım keza erkeklere de kadınlara da bunu söylüyor müzik kısmına katılmadım ve aşka inancımı kaybettim bu kitapla gerçekten vurucuydu sonu erkeğin kadını kıskanma nedenine sonuna kadar katılıyorum bence de o yüzden yani kısacası şehvet ve aşk duygusu bizi bir yere götürmez aşk şehvet üreme içgüdüsünden kaynaklanır oysa gerçek saf sevgi varsa evlenilir arthur schopenhaur da kitapta geçiyor
Kreutzer SonatLev Tolstoy · Can Yayınları · 202013,7bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
10/10
·120 syf.··
Beğendi
·
2022 9. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 28 Eylül 2022 21:54
Öncelikle ben pek kadınla erkeğin fazla yaş farkını doğru bulmuyorum daha doğrusu etik değil bence şimdi kitapta kız 17 adam 36 yaşında hayata bakış açıları, duyguları, hayalleri, beklentileri, tabiiki, farklı olacak. İşin sosyolojik, psikolojik kısımlarını geçtim. kitabın baştan; sonu belli zaten şaşırtmadı yani kız daha çok genç ve o yaştaki kız daha fırtınalı aşk duygusunu hissetmek ister adam onları geçmiş artık durulmuş bildiğin uyuşmazlık kaçınılmaz birde fark ettim de tolstoyun her kitabında mutlaka kadınla erkek arasında çok yaş farkı oluyor genel kitaplarında gördüğüm kadarıyla ilk başta adamın bencil olduğunu düşündüm ama sonra kız kısacası toy yani mutluluğu basitlikte değil şatafatta arıyor zevkte heyecanda olağanüstülükte arıyor gayet normal buluyorum tabiki erken olgunlaşan insanlar da var ama yaşayarak öğrenerek o hale geliyor bence ben kızın köyden gittikten sonra petersburg hayatında yaşamı anladığını düşünüyorum ben genellikle fark ettim de kitaplarda sonuç bölümünü daha fazla seviyorum her şeyin açıklığa kavuştuğu o kısımlar çok güzel oluyor kitabın sonu sımsıcak
Aile MutluluğuLev Tolstoy · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20206,7bin okunma
10/10
·184 syf.··
Beğendi
·
2022 8. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 17 Eylül 2022 13:31
Maria puder'a kadın halimle ben bile aşık oldum öyle muazzam bir karakter kurgulamış ki sabahattin ali gerçekten güçlü ayakları yere sağlam basan tam bir femma fatale. Raif'e çok kızdım keşke maria' yı bırakmasaydı sonu çok etkiledi beni tüylerim diken diken oldu. yalnız, erkeklere maria puder'ın saydırdığı kısımları pek sevemedim. Yani yinede 10 puan verdim sonunun etkileyici olmasından dolayı erkekleri genellemesi her erkek sanki aynıymış gibi nefret kusması hoş değildi ama belkide femma fatale olmanın getirdiği bir şeydir diye düşündüm. Birde ben dostoyevskinin budala kitabına benzettim sanki nastasya maria, raifte prens mişkin gibiydi ikilinin diyalogları falan güzeldi maria çok iyiydi ya aşık olunan roman karakterleri listesine girdi bile
Kürk Mantolu MadonnaSabahattin Ali · İnkilâp Kitabevi · 2019376,6bin okunma
8/10
·192 syf.··
Beğendi
·
2022 7. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 12 Eylül 2022 21:17
öncelikle yine sonu için kurgulanmış bir kitap diyebilirim sonunda aslında adam yani baş karakterimiz hayatını kumarda harcadığını o son konuşmada fark ediyor ondan önce bir bağımlı saplantılı birisiydi ve ben bunu anlamamıştım kitabın sonunda anlayabildim çünkü bir sürü karakter girdi araya babaanne karakteri keza çok iyiydi iyi kurgulanmış ama işte yani kitabın sayfa sayısına göre karakter fazlalığını beğenmedim akıcı değildi 7 puan verecektim bir de böyle hani yazarın en iyi kitaplarından sonra okuyunca böyle daha ilk amatör yazdığı kitaplardan başlayınca böyle oluyor daha az beğendim budala suç ve cezaya göre yani ortalama bir kitaptı polinaya üzüldüm aslında adam resmen saplantısını kadına bahane ediyor ben bunu anladım aslında kadına aşık da değil bence kitabın başlarında aleksey seviyormuş gibiydi ama sonu beni şaşırttı başından beri polina seviyormuş aleksey için polina kumarı için bir araçtı
KumarbazFyodor Dostoyevski · Can Yayınları · 202588,6bin okunma
10/10
·83 syf.··
Beğendi
·
2022 6. kitabı
·
10 saatte okudu
·
Okunma: 08 Eylül 2022 23:17
Kitabı ilk başlarda sevemedim çünkü ağır psikolojik tahliller vardı ve pek akıcı bulamadım fakat kitabın sonu vurucuydu bence stefen zweig kitabı sonu için tasarlamış olabilir sonu cidden çok iyiydi sonundan dolayı 10 puan verdim diyebilirdim ayrıca mirko czentovic gerçekten pek sevemedim gerçekten sinir bozucu yazarın bu karakterini sevmediğini mirko gibi bir karakteri böyle kurgulamasindan anlıyoruz ve birde dr bye çok acıdım öyle bir betimlemiş ki stefen zweig tüylerim ürperdi yani
Hayat ve İnsan
SatrançStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2020279,6bin okunma