Kader Allah'tan mıdır, İnsandan mı?
Bir gün Hz. Süleyman’ın sarayına bir adam dehşet içinde koşarak gelir. Soluk soluğadır ve korkudan titremektedir. Hz. Süleyman ona ne olduğunu sorduğunda adam, "Azrail bana öyle öfkeli ve sert baktı ki canımı alacak sandım, ne olur beni kurtar" der. Kuşların ve rüzgarın dilini bilen, onlara hükmeden Hz. Süleyman’dan kendisini rüzgar aracılığıyla dünyanın öbür ucu olan Hindistan'a göndermesini ister. Hz. Süleyman adamın bu isteğini kabul eder ve rüzgara emrederek adamı anında Hindistan’a ulaştırır. ​Daha sonra Hz. Süleyman, ölüm meleği Azrail ile karşılaştığında ona sorar: "Neden o zavallı adama öyle öfkeli ve tehditkar baktın, adamı korkuttun?" ​Azrail (a.s.) ise hayretler içinde şöyle cevap verir: ​"Ey Süleyman! Ben ona öfkeyle bakmadım, sadece şaşkınlıkla baktım. Çünkü Allah bana o adamın canını aynı günün akşamında Hindistan'da almamı emretmişti. Ama adamı senin yanında, Kudüs'te görünce kendi kendime, 'Bu adamın birkaç saat içinde Hindistan'a gitmesi imkansız, bu nasıl olacak?' diye şaşırarak yüzüne bakmıştım. Sonra Hindistan'a gittiğimde onu orada hazır beklerken buldum ve görevimi yerine getirdim."
Din
Sandım ki koştuğum her şeye yetişirim. Kaçtığım her şeyden kurtulurum. Hiç durmadan kazırsam aradığımı elbet bulurum. Sonra işte gecenin bilmem kaçında, koştuğun yerden uzakta, aradığın hiçbir şeyi bulamamışken bağdaş kurup oturuyorsun. Üzerinde teslim olmanın ferahlığı var gibi.
Reklam
"Yazdım çünkü duvarlar yetmedi, geceler kaldıramadı artık içimdekileri. Yazdım çünkü geçer sandım, geçmedi."
Dün gece bir rüya gördüm. Yani görmüşüm. Gerçek sandım. Vallahi o kadar şaşkınım ki... Ya mesaj atmıştı, "Uyudun mu? "diye.. Kardeşimin yanında uzanıyordum en son, uyuyakalmışım ne bileyim. Müzik sesi de aynıydı. Seni çok özledim, dedi. Gizli gizli yazmış. Tam biz konuşurken "Bekle şarkıyı kapatayım, öyle konuşalım. " Dedim. Tamam ama uzun sürmesin, dedi. Ben şarkıyı gerçekten kapatmışım ve evet telefonda öyle bir şey olmamış bile... O an çok kötü boşluğa düştüm.. Ağlamaya başladım, kardeşim hiçbir şey anlamadı, anlatmaya çalışsam bile o da uykuluydu.. Öyle. Neden anlattım bilmiyorum da. Konu işte.. 🤷🏻‍♀️😶‍🌫
Hayata Dair
Ben sandım ki beni unutmazsın Sonra öğrendimki Bir tek beni unutmuşsun...
Hep aynı şeyleri yazmaya gerek yok artık, Kusmuk tadına geldi zaten, görmek istemediklerini görmezsende görme Kendimi açıklamaya sevdirmeye çalışıyor gibi dil dökmeye gerek yok Ne yaptıysam sana benden bu kadar soğuyacağın, kararını haklı bulunduracak, tanıdığım kişisin sandım hep, kalp kırmaktan korktuğunu söylerdin :( masummuşum cidden Ben insanlara ön yargıyla yaklaşmam sanada yaklaşmadım güvendim işte, sorunum bu sanırsam evet o kişi bunu yapmaz derdim Farklı bir yüzün olacağını hiç düşünmedim yada düşünmek istemedim seni her konuda haklı buldum , her konuda destekledim, hepsinin temel sebebi sevgi sanırsam Hayatım tam güzel gidiyordu sahile sıfır bir cafede oturuyordum arkadaşımla , arkadaşım dediğimde konuştuğum bir kız herşey çok güzel mükemmel hatta, taaki bir rüzgar senin kokunu getirene kadar etrafmızda kimse yok , ne yanımızdan nede yoldan geçen kimse yok Karşı tarafada birşey hissedip hissetmediğimden emin değilim , işte o koku nasıl geldi bilmiyorum senmi geçtin yoksa aklındanmı geçtim artık hangisiyse beni götürdü orda donup kaldım Denedim senden gitmeyi belkide gittim bilmiyorum ama böyle tuhaflıklarsa peşimde koşturuyor.. hayatıma bir süre daha yalnız devam etmem gerekiyormuş, Gözlerimde silinir umarım dedin Bana yakışanda peşini bırakmak olur artık Ne yaptıysam sana bu kadar… Ben bıraktım beklentisiz bir şekilde Satrançta kafa kurcalayıcı birşey içimden gelirse birgün yazarım belkide unuturum prt2!! ( kokun geldiya bu şarkıyla saatlerce o kokunun hasretini çektim geliceksin sandım o gün, gerçekleri göz ardı etmiştim o saatlerde ama gerçekleri görüyorum) youtu.be/kZPuClJXKRM?si=...
Reklam
Reklam