İnsanlar, karşılarında sınır çizebilen birini
gördüklerinde ses tonlarını bile değiştirir.
Çünkü bilirler ki her kelimenin bir karşılığı
vardır. Eğer sana rahatça saygısızlık
edebiliyor, kırabiliyor ya da değersiz
hissettirebiliyorlarsa, sorun sadece onlar
değildir; sessiz kalışını izin sanmış olabilirler.
Kimseye kendini anlatmak zorunda değilsin.
Bir kez uyar, ikinci kez mesafe koy, üçüncüde
ise kapıyı sessizce kapat. Çünkü sürekli
anlayış gösteren insanlar değil, sınırlarını
koruyan insanlar gerçekten saygı görür.
Unutma; değerini herkes bilmek zorunda
değil ama senin onu kimsenin ayakları altına
bırakmaman gerekir.